Mărcile de frumusețe care nu urmăresc în lanțul lor de aprovizionare se confruntă cu scăderea veniturilor globale și crearea unei oportunități pentru noii jucători de a câștiga cote de piață în această industrie dinamică.
Grupul internațional de logistică și transport AsstrA-Associated Traffic AG estimează că în ultimii 5 ani industria europeană de modă și frumusețe a înregistrat o creștere anuală de 2-3%.
"Ne așteptăm ca dinamica pozitivă din industria modei și a frumuseții să continue în cursul anului 2018. În acest an, cererea de produse cosmetice va crește cu 2% și va deschide noi oportunități pentru furnizorii de servicii de transport pentru a adăuga valoare în lanțul de aprovizionare cu produse de frumusețe", spune Vitaly Verbilovich, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare al AsstrA.
La nivel global, industria deține 445 miliarde de dolari, cu o creștere solidă anuală de 4 până la 6% până în 2021. Dar această creștere nu va fi distribuită în mod egal între toți vânzătorii. Vânzările de produse de frumusețe pentru comerțul electronic în Statele Unite cresc cu aproximativ 19% pe an, în timp ce vânzările de cărămizi și mortar sunt doar de aproximativ 1-2%.
Preferințele consumatorilor determină această diferență semnificativă. Cumpărătorii de astăzi se află pe scaunul șoferului și se așteaptă să obțină mai mult decât un produs: își doresc implicarea mărcii, transparența, viteza și personalizarea. Și cumpărăturile online le dau mai mult decât ceea ce vor.
În timp ce consumatorii moderni se așteaptă să rămână aproape de branduri, lanțul tradițional de aprovizionare îi ține departe. Materiile prime sunt transportate către fabricanți, produsele sunt create și distribuite comercianților mici, iar abia apoi sunt făcute achizițiile.
Cum este posibilă modernizarea lanțului tradițional de aprovizionare cu produse de frumusețe, satisfacerea acestei noi rase de consum și atingerea unui nivel superior de afaceri?
O modalitate este de a oferi consumatorilor noi motive pentru a merge în locuri fizice în următorii câțiva ani. Principalele companii din industria de frumusețe, cum ar fi Estée Lauder, Armani Beauty, YSL Beauté, Sephora, Nyx, Mac, au început să deschidă magazine pop-up, care sunt strâns legate de site-urile de comerț electronic. Aceste magazine se concentrează asupra machiajului color, care oferă rezultate mai vizibile imediat decât parfumurile și produsele de îngrijire a pielii sau părul.
Aceste magazine trend-uri pop-up reprezintă o abatere de la formatul magazinului tradițional. Locațiile sunt, în primul rând, un canal media, nu un spațiu de retail pur. Clienții sunt încurajați să stea, să încerce produsele, să facă selfie, să utilizeze medii sociale, să se întâlnească cu influențatori și să învețe noi trucuri de machiaj de la profesioniști. Angajamentul clientului este în creștere, dar se așteaptă ca majoritatea achizițiilor sale să devină online.
Livrările rapide și frecvente satisfac cererea pentru ofertele personalizate de comerț cu amănuntul
Industria se schimbă într-un ritm rapid și creează noi terenuri. Un element al acestor schimbări este o tendință spre un lanț de aprovizionare integrat în care aprovizionarea, fabricarea, transportul și vânzarea cu amănuntul sunt interdependente și conduse de utilizatorul final.
"Din ianuarie 2018, am văzut o cerere tot mai mare de etichetare a produselor de frumusețe din partea companiilor care exportă bunuri din UE în Rusia și ne propunem să reacționăm rapid, oferim acum etichetarea cu coduri de bare. , etichetarea prețurilor și ambalarea pentru Clienții noștri. Schimbarea principală este creșterea vitezei de livrare a bunurilor. Timpul de tranzit ar trebui să fie cât mai scurt posibil, deci trebuie să planificăm livrările camioanelor pentru a evita pauzele lungi. De asemenea, colaborăm cu doi șoferi, iar remorcile noastre sunt echipate cu încuietori speciale cu alarme GPS și de securitate. De obicei, comercianții cu amănuntul nu dispun de mult spațiu liber pentru stocare, așa că suntem rugați să livrăm volume mici de mărfuri direct către magazine, cu aproximativ 2-3 împliniri pe săptămână. În prezent, oferim acest serviciu pe piața poloneză și sperăm să începem să îl furnizăm și în alte țări ", spune Fedor Pakush, managerul diviziei Fashion and Beauty Logistics din AsstrA.
Durabilitatea este un element-cheie al lanțului de aprovizionare cu produse de frumusețe
Lanțul de aprovizionare al produselor cosmetice și parfumurilor este impresionant. Se poate integra in mod flexibil inovațiile în timp ce se confruntă cu provocări complexe, cum ar fi fluctuațiile prețurilor materiilor prime, procesele de producție de înaltă precizie, Clienții dornici de noi produse și tendințele în ceea ce privește calitatea și moda efemeră. Inovația constantă și ciclurile scurte de viață ale produselor fac ca cererea să fie extrem de volatilă. Acest lucru a sporit necesitatea ca planificarea lanțului de aprovizionare și procesele de producție să devină mai durabile și să minimizeze deșeurile.
Anul trecut, industria americană de frumusețe de lux a ajuns în mod independent la 18 miliarde de dolari, cu 10% mai mult față de anul precedent. Cosmetica "mai curată" sau "mai ecologică", precum și produsele dermocosmetice și cosmetice pe bază de probiotice devin tot mai des întâlnite, în timp Clienții sofisticați disting acum diferența dintre marketing și știință. Creșterea similară a cererii pentru dispozitive inteligente de frumusețe poate fi observată deja. De exemplu, datele Euromonitor arată că, în 2016, au fost vândute la nivel global 8,3 miliarde de produse de curățare, reflectând o nevoie tot mai mare de soluții "inteligente" și personalizate bazate pe dispozitive inovatoare care ajută Clienții să dezvolte obiceiuri zilnice, să urmărească rezultatele și să utilizeze produse care răspund nevoilor lor.
"Lucrăm cu companii din domeniul de frumusețe de mulți ani. Astăzi, avem peste 70 de Clienți ai industriei de frumusețe, de la întreprinderi mici la companii multinaționale. Am colectat date despre expedieri de mai mulți ani, astfel încât sistemul nostru de business intelligence vă poate ajuta să analizați informațiile despre Clienți și sezonalitatea care afectează industria. Aceasta ajută la anticiparea și evitarea lipsei capacităților de încărcare și, în general, la planificarea în avans, sugerează domnul Pakush.
Producătorii de cosmetice folosesc ingrediente sensibile care trebuie depozitate și transportate cu grijă pentru a evita complicațiile meteo, temperatură, umiditate și lumină. Aceste considerații măresc prețurile pentru furnizori și transportatori. Durabilitatea și eficiența sunt prin urmare elemente cheie ale producției la prețuri competitive.
Individualizarea preia lanțurile de aprovizionare a industriei frumuseții
Tendința spre produse de frumusețe individualizate și personalizate a dat o primă agilității pentru a răspunde la schimbările pieței. Un sistem puternic de gestionare a relațiilor cu furnizorii (SRM), care sprijină segmentarea, identificarea, definirea și automatizarea modificărilor legate de piață, reprezintă un instrument valoros în acest sens.
Dorința consumatorilor de a-și livra comenzile cât mai repede posibil - de preferință în aceeași zi și poate chiar instantaneu - necesită soluții de transport mai flexibile. Cu un management mai flexibil al transportului, logistica este o modalitate viabilă de a spori satisfacția Clienților. O soluție ideală este o structură logistică descentralizată.
De exemplu, AsstrA-Associated Traffic AG soluționează problema "livrare până astăzi" prin operarea logisticii și a proceselor de transport nu de la un singur sediu central, ci de la numeroase reprezentanțe situate aproape de Clienți. În prezent, în 2018, Apropierea geografică a încărcăturii face ca livrările instantanee să devină cu succes instantanee. Cu cât furnizorul dvs. de logistică este mai prezent în țara dvs., cu atât Clienții dvs. vor fi mai mulțumiți de livrările rapide.