Pe măsură ce interesul pentru practicile de afaceri durabile a crescut, utilizarea elementelor de construcție naturale, cum ar fi lemnul, a crescut. Vizibilitatea sporită a problemelor de mediu și durabilitatea au ridicat standardele așteptate de la produse și servicii. În acest caz, logistica ar trebui să optimizeze și să coordoneze fluxurile de materiale pentru a satisface cererea pieței, cu efecte negative minime asupra naturii. Implementarea ambițiilor ecologice în logistică nu este o sarcină ușoară. Dar există o companie care o face perfect - AsstrA-Associated Traffic AG.
Lanțul de aprovizionare cu lemn combină mașinile de recoltat, procesoarele și operatorii de transport. Începând cu 2013, toți membrii lanțului de aprovizionare cu lemn și hârtie trebuie să îndeplinească obligațiile legale privind procurarea lemnului provenit din UE și din afara UE pentru a fi utilizat în materialele de construcție. Sistemele de certificare precum Consiliul de Administrare al Pădurilor (FSC) și Programul de Aprobare a Certificării Forestiere (PEFC) au devenit recunoscute pe scară largă atât în sectorul public, cât și în cel privat. FSC adoptă o abordare "de sus în jos", verificând chiar pădurile. PEFC a devenit integrat în industria globală de gestionare a pădurilor și angajează membrii unor terțe părți să controleze pădurile, activitățile de afaceri care au loc în ele și întregul ciclu de producție de la aprovizionarea lemnului până la produsul finit. Furnizorii de servicii logistice trebuie să cunoască legislația internațională care afectează lanțurile de aprovizionare cu lemn și hârtie.
Având în vedere cerințele în creștere pentru respectarea cerințelor de aprovizionare cu lemn, produse din lemn si panouri din lemn, la sfârșitul anului 2014 grupul internațional de logistică și transport AsstrA-Associated Traffic AG a format AsstrA Wood and Paper Logistics (AWPL), o divizie specializată formată din experți în transportul multinațional al lemnului. Echipa AWPL condusă de Ekaterina Sellas organizează în mod eficient proiecte de transport maritim de cherestea și asigură că marfa îndeplinește standardele internaționale cerute de comercianții cu amănuntul.
"Logistica conectează toți membrii lanțului de aprovizionare și tehnologiile care facilitează fluxul de servicii, materii prime, produse intermediare și produse finite. Recoltarea, manipularea, prelucrarea, transportul și depozitarea trebuie să fie organizate pentru lemn, produse din lemn și plăci din lemn. Aproximativ 350 de milioane de tone de materii prime și produse în valoare de 7,5 miliarde de euro sunt livrate în Europa în fiecare an. Asigurarea logisticii pentru acest sector este o oportunitate semnificativă de afaceri, care necesită o atenție deosebită politicilor de protecție a mediului. AsstrA se străduiește să țină pasul cu standardele globale și tendința internațională spre logistica ecologică și operațiuni de afaceri ecologice în general ", spune doamna Sellas.
Inițiativa continuă să câștige cu succes: "În primele 6 luni ale anului 2018, specialiștii din AsstrA Wood and Paper Logistics au executat peste 7.800 de comenzi pentru transportul lemnului, cu 9% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut", remarcă Vitaly Verbilovici, Șef al Diviziei de Cercetare și Dezvoltare AsstrA.
În prima jumătate a anului 2017, AsstrA a expediat 137.000 tone de lemn, produse din lemn și plăci din lemn. În aceeași perioadă, în 2018, echipa a transportat deja 291.000 de tone. Comenzile pentru transportul lemnului și hârtiei reprezintă 12,18% din volumul total al mărfurilor AsstrA. În plus, aceste comenzi generează 11,2% din veniturile totale ale companiei.
"AsstrA transportă cherestele și produsele secundare din lemn pe căile comerciale între Italia-Polonia, Rusia-Germania, Belarus-Polonia, Franța-Polonia și Rusia-România. Industria lemnului și a hârtiei din aceste regiuni este foarte dezvoltată, iar regulile de exploatare forestieră și dezvoltare durabilă sunt cunoscute ca fiind printre cele mai protecționiste din lume ", menționează Ekaterina Sellas.