În articolul precedent am discutat despre cea mai populară formă de transport intra-european - livrări cu camioane. Acum a venit momentul să vorbim despre a treia și cea mai rapidă „balenă” a modurilor logistice, transportului aerian.
Cât de ușor este să duci marfa pe cale aeriană? Ce buzunare de turbulență așteaptă expeditorii de transport aerian în 2019? Karol Baranchuk, Asistent Director al AsstrA pentru Operațiuni pentru transportul de marfă și transport aerian, are răspunsurile.
Karol, cum evaluați piața de transport aerian din 2019?
În acest an, volumul călătoriilor aeriene în Europa este în scădere din cauza situației din Germania și Franța, principalii factori ai economiei UE. Un reprezentant al celui mai mare aeroport din Europa a atribuit această performanță a pieței mărfurilor aeriene „rezultatelor slabe ale afacerilor globale și a unui weekend de Paște la sfârșit de lună”.
„Efectul de bază ridicat” ar putea fi de asemenea învinovățit pentru aceste rezultate slabe de jumătate de an. Este dificil să repetăm rezultatele strălucitoare ale anului trecut. Chiar și așa, a existat încă o scădere de 0,6% față de rezultatele anului 2017. Dacă ne uităm la rapoartele privind exporturile germane, cererea mai mică de bunuri germane dăunează vecinilor noștri occidentali. La rândul său, aceasta limitează creșterea PIB-ului și afectează desigur volumele europene de mărfuri aeriene. Cu toate acestea, experții din industria logistică se așteaptă ca condițiile să se aplaneze până la sfârșitul acestui an.
O performanță la fel de negativă a fost înregistrată în sectorul transportului aerian APAC atât pentru traficul intern, cât și pentru traficul internațional. Acest lucru se datorează în primul rând războiului comercial în curs între China și Statele Unite. Indicatorii pieței de transport aerian pentru această regiune au arătat o scădere de 5,5% în primul trimestru al anului 2019.
Transportul aerian de marfă este considerat o opțiune de livrare „de lux”. Cine alege o astfel de opțiune?
Clienții pentru care timpul și siguranța nu sunt doar importante, ci o prioritate. Livrarea pe calea aerului este o opțiune logistică pentru producătorii de automobile, aerospațiale și hi-tech datorită costurilor ridicate și caracteristicilor unice ale mărfurilor lor. Desigur, transportul aerian este adesea o componentă a schemelor de livrare multimodală. Pentru primul și ultimul, marfa circulă de obicei cu camionul, dar transportul aerian constituie cea mai mare parte a benzii comerciale. Transportul aerian este de asemenea popular în companiile farmaceutice.
Unde încearcă activ AsstrA să-și dezvolte activitățile de transport aerian?
Cele mai bune 10 piste de comerț aerian de mărfuri aeriene din Europa sunt în SUA, Canada, America Latină și China.
Pe termen scurt, AsstrA se va concentra pe creșterea exporturilor din Polonia, Italia și Rusia. În ceea ce privește importurile, China-Europa și China-Rusia rămân benzile comerciale principale. Pentru a proteja clienții din aceste zone chiar și în perioada de vârf de Crăciun / Anul Nou, echipa AsstrA folosește un instrument special pentru Blocarea Spațiului. Astfel, clienții AsstrA pot fi siguri că au spațiu de marfă disponibil pe avioane, indiferent de condițiile pieței. Clienții noștri nu trebuie să se îngrijoreze de „ajunge în ultimul vagon” în fiecare an pentru a-și livra bunurile în sezonul înalt. Pentru liniște sufletească totală pot rezerva acest spațiu cu șase luni înainte cu ajutorul nostru.