Automatizarea proceselor de afaceri câștigă popularitate în întreaga lume. Ce beneficii poate obține o companie de transport și logistică și clienții săi de la procesele care rulează cu mașinile? Șeful Departamentului Lean & Process Management al grupului internațional de transport și logistică AsstrA-Associated Traffic AG vorbește despre avantajele și dezavantajele automatizării.
Ce înseamnă de fapt "automatizarea proceselor de afaceri"?
Automatizarea proceselor de afaceri este implementarea unor sarcini sau etape de proceduri selectate, utilizând programe de calculator sau algoritmi automatizați. Preluarea de către mașini a anumitor sarcini permite angajaților să își salveze timpul prețios pentru sarcini mai importante care adaugă valoare Clienților.
Această abordare nu numai că îmbunătățește calitatea serviciilor, sporește satisfacția clienților și salvează timpul prețios al angajaților, dar și reduce costurile organizaționale, crește eficiența operațională și minimizează stresul la locul de muncă. Rezultatul final este că Clienții primesc servicii profesionale cuprinzătoare.
Cum pot fi obținute aceste beneficii?
Automatizarea proceselor de afaceri nu este o operațiune unică. Pentru a obține cele mai multe beneficii, merită lansat un program amplu în întreaga companie. Acest lucru va facilita gestionarea și va permite o mai bună comunicare a schimbărilor în întreaga organizație.
Ce mașini merită folosite?
Instrumentele IT pentru automatizarea proceselor de afaceri pot fi împărțite în trei grupe:
- programe IT cumpărate sau dezvoltate de companie,
- programele de automatizare a proceselor robot (RPA);
- soluții online ieftine sau gratuite (open source) găsite de angajații creativi pentru a obține rezultate similare.
Desigur, fiecare dintre instrumentele de mai sus au avantajele și dezavantajele sale. Principalele dezavantaje ale primelor două sunt costurile și timpul de implementare. Cu toate acestea, abordarea indicată în al treilea punct nu va corespunde întotdeauna așteptărilor ridicate ale companiilor avansate.
Dar ar trebui o companie care își începe procesul de automatizare a proceselor de afaceri să aleagă cele mai avansate și mai costisitoare unelte? În opinia mea, călătoria de automatizare a procesului ar trebui să înceapă cu pași mici și, cu timpul, puteți începe să implementați soluții IT mai ambițioase.
Cum pot companiile de transport și logistică și clienții lor să beneficieze de avantajele automatizării proceselor de afaceri?
La început, trebuie să identificați elementele procesului de afaceri care sunt atât monotone cât și repetitive, și standardizate și bine descrise. Și cel mai important: trebuie identificate elementele de proces care nu adaugă valoare clienților. Astfel de sarcini pot fi găsite în multe procese de back-office, contabilitate, vânzări sau operaționale. De exemplu, puteți lua în considerare procesele de servicii pentru clienți din departamentul de vânzări. Multe sarcini repetitive pot fi automatizate pentru a elibera timpul angajaților. Datorită acestui fapt, ei vor avea timp să crească vânzările și să construiască relații mai bune cu Clienții.
Apoi, există o analiză, descoperind modalități de automatizare, introducere și implementare. Este o idee bună să duplicați instrumente de succes pentru toate procesele în care se desfășoară activitatea dată. Aceasta va multiplica beneficiile.
Pașii descrisi mai sus sunt ușor de urmărit, dar merită să descriem etapa de descoperire un pic mai larg. Acesta este momentul în care apare conceptul de automatizare. Experiența persoanelor care cunosc instrumentele disponibile pe piață, precum și creativitatea și angajamentul angajaților au un impact mare asupra ideilor.
Business automatizarea procesului este clar viitorul companiilor din fiecare industrie. Vă permite să vă dezvoltați organizația în lumea modernă, plină de provocări.