Situația coronavirusului din Wuhan se dezvoltă foarte rapid și cauzează perturbări în lanțurile de aprovizionare globale. Sunt încărcăturile din China în siguranță? Care este cel mai bun mod de a face față condițiilor actuale? Grzegorz Zdybel, Manager de Linie Comercială al grupului internațional de transport și logistică AsstrA-Associated Traffic AG, răspunde la aceste întrebări și multe altele.
Răspândirea coronavirusului în China afectează transportul mărfurilor pe ruta Polonia-China-Polonia?
Situația din China și nevoia de a limita răspândirea coronavirusului sunt acum priorități. Cea mai dificilă situație se află în provincia Hubei, unde se află Wuhan. Cele mai importante măsuri pentru protejarea siguranței publice sunt luate de serviciile civile și de angajatori, care, datorită numărului tot mai mare de cazuri de coronavirus, vor fi nevoiți să prelungească timpul de oprire la instalațiile de producție.
În Wuhan există un număr semnificativ de fabrici în industria hi-tech și auto. Deja putem vedea acolo reduceri de provizii. Există un risc ridicat ca aceasta să fie o perioadă dificilă în transportul internațional, în special după reluarea producției.
AsstrA are prioritate de a asigura accesul la cele mai eficiente soluții de transport, cu prețuri competitive și termene de livrare. Ne propunem să sprijinim fluxurile de marfă diversificate de la instalații de producție alternative situate în alte regiuni globale precum Coreea de Sud.
Aici, transportul rutier poate fi o bună alternativă la transportul aerian sau feroviar. Marea majoritate a furnizorilor stabili și contractanți au prevederi contractuale de „forță majoră” care își vor limita datoriile în cazul livrărilor de produse premature în rețelele comerciale. Vor fi complicații mai mari legate de importurile de tehnologii hi-tech și de secvență automată în timp sau doar în secvență. Aceste piese sunt livrate direct la liniile de producție, astfel încât termenele de livrare rapide și livrările de inventar sunt cruciale pentru menținerea continuității producției.
Care este cererea curentă de bunuri furnizate din China?
Cererea de bunuri furnizate din China nu a scăzut. Disponibilitatea produselor este limitată și datorită perioadei extinse de vacanță de Anul Nou. Astfel China rămâne în fruntea producției globale.
Mărfurile pe care le cumpărăm în Germania, de exemplu, au fost adesea fabricate în China. Măștile de protecție sunt un bun exemplu. În prezent, există o penurie. Livrările prioritare se duc la spitale și medici. Fabricile chineze sunt deseori în 2-3 schimburi pentru a satisface cererea. De aceea, echipa AsstrA se bazează pe expertiza comercială pentru a furniza aceste produse Chinei.
Sunt încărcăturile din China în siguranță?
Pe baza experienței care combate focarul de virus SARS din 2002/2003, igiena bună și spălarea frecventă a mâinilor sunt cele mai rezonabile moduri de a combate această amenințare actuală pentru sănătate. Pentru securitate generală, trebuie furnizate actualizări exacte cu privire la situația din China, astfel încât să poată fi oferită asistență adecvată, după caz.
Încărcările în sine nu sunt o amenințare. Virusul se răspândește prin picături în aer. Limitarea răspândirii epidemiilor ar trebui să fie o prioritate globală.
Ce fel de transport este în prezent cel mai sigur mod de a livra expedieri din China?
Este dificil să spui definitiv care este cel mai sigur mijloc de transport. Bunul simț și o înțelegere de bază despre ce este coronavairusul - precum și măsurile pentru limitarea răspândirii acestuia - sunt indispensabile pentru toți participanții la lanțul de aprovizionare, de la producători până la companii de transport.
Grupul AsstrA ia măsuri speciale de securitate atunci când organizează livrări din China?
Securitatea angajaților și a clienților este o prioritate pentru AsstrA. Acționăm în conformitate cu toate recomandările inspectoratelor sanitare. În plus, toate persoanele care vin în contact cu documentația originală și încărcarea în timpul reîncărcării dezinfectează mâinile cu agenți pe bază de alcool.
Datorită faptului că unele întreprinderi chineze sunt închise până pe 29 februarie, putem să ne așteptăm la un boom al exporturilor după redeschiderea acestora?
Anticipăm o astfel de posibilitate. Prin urmare, prioritatea noastră este să asigurăm cele mai eficiente soluții de transport. Implementăm continuu noi oferte de servicii și funcții de asistență. Merită să ne amintim că este posibil să dureze ceva timp pentru ca lanțurile de aprovizionare globale să revină la eficiență deplină. Cu colegii noștri din China monitorizăm constant situația coronavirusului. Când toate procesele de fabricație vor reveni la normal, vom continua să identificăm noi modalități de a oferi acces la bunuri la cerere atât în China, cât și în Europa.