La 1 ianuarie 2020, o decizie de reducere a conținutului de sulf admisibil în combustibil de la 3,5% la 0,5% a intrat în vigoare pentru navele marine. Măsura a fost adoptată pentru a combate amenințarea tot mai mare a poluării pentru mediul mondial.
Reglementările privind emisiile de transport rutier suferă, de asemenea, o transformare. Începând cu 2020, planurile necesită reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 3% în fiecare an. Până în 2025, emisiile de CO2 din camioane vor fi reduse cu 15% din nivelurile de astăzi. Și până în 2030, emisiile vor fi cu 30% mai mici față de 2019.
Volumul transportului rutier crește în fiecare an și, conform estimărilor preliminare, va crește cu 60% până în 2050. Producătorii de automobile sunt deja amendați pentru fiecare gram de dioxid de carbon care depășește limitele legislative. Până mult timp, jucătorii din industria logistică se vor confrunta cu amenzi similare.
Pentru a reduce emisiile de CO2, companiile de transport apelează la Internetul obiectelor (IoT). Conform cercetărilor realizate de compania britanică de telecomunicații Inmarsat, 44% dintre companiile de transport și logistică implementează soluții de monitorizare a mediului. 65% dintre companiile din industrie intenționează să introducă soluții IoT care să promoveze dezvoltarea durabilă.
Cu IoT, companiile de transport și logistică își pot gestiona mai bine flotele de vehicule. De exemplu, monitorizarea GPS activată IoT permite acestor companii să urmărească locațiile camioanelor lor în timp real. Geolocațiile precise ajută furnizorii de transport să selecteze automat comenzi de întoarcere pentru a minimiza rulările fără marfă. Această gestionare mai eficientă a flotei reduce consumul de combustibil și emisiile de CO2.
Vitaliy Eremenko, Director Adjunct al Departamentului de Operațiuni de Transport Rutier al AsstrA, împărtășește comentariile sale:
„Experții grupului corporativ AsstrA se străduiesc să organizeze transporturi dus-întors cu vehicule încărcate în toate etapele. Călătoriile dus-întors prezintă o serie de avantaje față de transporturile simple. Unul este reducerea emisiilor de CO2 datorită utilizării eficiente a materialului rulant. De asemenea, sunt mai rentabili pentru partenerii noștri de transport, care nu trebuie să țină cont de kilometrajul gol atunci când formează încărcături. În plus, încurajează loialitatea în rândul partenerilor de transport, care apreciază utilizarea înțeleaptă a flotelor.
Specialiștii AsstrA se bazează, de asemenea, pe soluții IT avansate pentru organizarea transportului rutier ecologic. Aplicația de Furnizori ai AsstrA trimite automat partenerilor de transport înregistrați o listă de comenzi disponibile pentru a fi completate la 100 km de la destinația încărcării lor curente.
De asemenea, proiectul AsstrA Vizibilitate în lanț de aprovizionare folosește mai mulți furnizori de GPS pentru a colecta informații despre geolocalizarea vehiculului în timp real și despre progresul călătoriei. Aceste informații îi ajută pe transportatori să reducă timpul de inactivitate și kilometrajul gol.
„AsstrA se angajează să eficientizeze procesele de afaceri în mai multe moduri, inclusiv utilizarea soluțiilor IoT. Utilizarea rațională a resurselor este unul dintre obiectivele noastre de vârf. Acest lucru ajută mediul și ajută clienții să obțină tarife competitive pe rutele optime ”, rezumă Vitaliy Eremenko.