Munca de la distanță din ultimii cinci ani a fost asociată în special cu jobul freelancerilor. Astăzi, din cauza izbucnirii epidemiei, companiile dintr-o mare varietate de industrii se schimbă la nivel global la acest format. Angajații companiilor care nu au mai practicat home office înainte, trebuie să se adapteze noului format al datoriei oficiale. Este necesar să se dezvolte în sine responsabilitatea sporită și autoorganizarea cu respectarea obligatorie a regulilor cibersecurității.
Avantajul de a lucra de la distanță în grupul internațional AsstrA a apărut cu mult înaintea stării de urgență. Prin urmare, trecerea masivă la „lucrul de acasă” a parcurs lin și „fără durere” pentru procesele de afaceri.
Despre organizarea activității la distanță, care vă permite să așteptați în siguranță și productiv răspândirea virusului, spune Dimitrii Lagun, CEO al Grupului Internațional de Companii AsstrA pentru logistică.
Practica lucrului la distanță la AsstrA a apărut în 2008. Datorită tehnologiilor IT, angajații pot servi clienții, interacționează cu furnizorii și pot organiza conferințe video de acasă. Prin urmare, acum, odată cu trecerea forțată a unor birouri la modul de lucru de acasă, nu se întâmplă nimic extraordinar pentru angajați. Fluxul de lucru nu se schimbă practic deloc. Acesta este un plus, deoarece nu există un stres inutil. Mai ales când în multe regiuni atmosfera este deja aproape de panică.
Primii care au trecut la lucrul de acasă au fost angajații biroului din Shanghai - din ianuarie 2020. De la mijlocul lunii februarie, biroul din Bergamo a început să funcționeze de la distanță. Apoi, birourile din Varșovia, Vilnius și Praga au trecut la acest format. Administratorii sucursalelor monitorizează îndeaproape situația din regiuni, respectă recomandările autorităților și răspund rapid la acestea. În prezent, birourile reprezentative AsstrA din Kiev și Almaty au fost adăugate la birourile care operează de la distanță.
- Ce dificultăți ați întâmpinat când v-ați mutat la forma birou de acasă? Cum le-ați depășit?
Aceasta ne salvează că s-au gândit la viitorul tehnologiei și la utilizarea perspectivelor emergente în urmă cu 12 ani. Dificultățile obiective sunt lățimea de bandă a furnizorilor de internet, construirea relațiilor cu centrele de date, organizarea duplicării canalelor de comunicare, stabilitatea sistemului și viteza de răspuns.
Acestea sunt sarcinile care trebuie rezolvate prin construirea unei infrastructuri IT centralizate. Și desigur - securitate. Speciale cuvinte de recunoștință pentru angajații departamentelor IT care au ținut pasul cu realitatea, uneori chiar înaintea ei. În grabă, astfel de probleme nu pot fi rezolvate calitativ. Avem nevoie de o abordare echilibrată și o investiție impresionantă.
- Ce instrumente au ajutat la trecerea la forma de lucru de home office?
Un impuls serios la construcția unui nou sistem a fost trecerea de la produse auto-scrise la un sistem puternic de ERP extern. A fost nevoie de un nou look pe partea de arhitectură IT. Datorită acestui pas deliberat, astăzi compania întâmpină noile provocări ale vremii.
- Din punctul de vedere al angajatorului, cum să organizezi corect munca la distanță?
Este important să construim un sistem de motivație care să pună rezultatul în prim plan. Ceea ce va susține implicarea angajaților în treburile companiei. Când lucrați de la distanță, acest lucru este extrem de important. Este necesar să implementăm un proces de urmărire a timpului, în care să fie afișate informații despre angajați - cine lucrează, cine are o zi de odihnă, care este bolnav, cine este în vacanță sau o călătorie de afaceri. Este util să se construiască un mecanism de evaluare a performanței atât a departamentelor cât și a rezultatelor personale, dacă modelul de afaceri o cere.
Metodele agile - capacitatea de a lucra cu iterații și abordarea proiectului - ajută, de asemenea, la trecerea la munca de la distanță, cu pierderi minime. Angajații și managerii trebuie să poată lucra de la distanță, rămânând o echipă. Departamentele și grupurile de lucru ar trebui să fie pregătite pentru întâlniri „virtuale” și întâlniri de planificare.
Astăzi principalul lucru este să vă mențineți calmul. Totul va trece, și aceasta de asemenea. În China, situația a durat 2,5 luni, după care tensiunea din cauza epidemiei a scăzut. După carantină, angajații filialei din Shanghai au revenit să lucreze la birou, ca majoritatea companiilor chineze. Situația din China se normalizează treptat. Ne așteptăm ca în Europa să nu dureze mai mult. Echipa AsstrA continuă să lucreze. Astăzi, logistica este extrem de importantă, deoarece cineva trebuie să livreze bunuri esențiale pentru depozitarea rafturilor și a consumatorilor.