Statele Unite și Europa sunt indisolubil legate de secole de istorie. Formarea și dezvoltarea relațiilor intercontinentale a fost urmărită de mai multe generații. Ambele puteri au suferit ascensiuni și coborâri economice, iar până în secolul 21 au devenit lideri pe scena mondială.
SUA au dezvoltat o infrastructură de transport și comunicații bine deservită pentru traficul intern de marfă și călători. În fiecare an, 1 miliard de tone de marfă sunt livrate intern, iar 1,5 miliarde de tone de marfă internațională sunt importate și exportate prin porturile americane.
Primul reprezentant american al grupului corporativ AsstrA a deschis la New York un hub logistic global pentru fluxurile de marfă între Statele Unite și Europa.
74% din transportul maritim al lumii trece prin Europa de Vest și Centrală. Trei dintre cele mai mari 20 de porturi de containere din lume se află în orașele europene. Unul este Rotterdam, prin care trec 14,5 milioane de containere pe an. 11,1 milioane și 8,7 milioane trec prin Anvers și Hamburg, respectiv, unde birourile reprezentative AsstrA servesc deja clienți.
Andrzej Iwanow-Kolakowski, Director Regional UE la AsstrA, și-a împărtășit gândurile cu privire la modul în care compania conectează două dintre cele mai puternice economii din lume.
Andrzej, care sunt perspectivele pentru AsstrA datorită noii sale reprezentanțe în Statele Unite?
SUA este cea mai mare piață din lume, iar New York este în centrul fluxurilor sale de import/export de marfă către și din Europa. Acum, echipa AsstrA este prezentă la ambele capete ale acestei rute comerciale, iar clienții noștri se pot bucura de avantaje și mai competitive. Apropierea noastră de partenerii și furnizorii locali americani va crește gama și calitatea serviciilor pe care le putem oferi pentru a sprijini rutele de livrare care implică Statele Unite. Drept urmare, vom putea oferi prețuri mai competitive.
Cu ce dificultăți s-a confruntat AsstrA la intrarea pe o piață atât de competitivă?
Inițial, concurența a fost cu siguranță acerbă. Va fi nevoie de mult efort pentru a supraviețui în această luptă. Este demn de remarcat faptul că mediul de afaceri american de astăzi este destul de conservator, cu o mulțime de factori legali și politici locali de luat în considerare în timp ce ne urmărim obiectivele strategice. Dar acesta nu este primul nostru rodeo, așa cum se spune în America. Avem un palmares de depășire cu succes a provocărilor „descoperirii” și „cuceririi” noilor regiuni și suntem gata să o facem din nou.
Împărtășește-ți planurile îndrăznețe și ambițioase pentru a încuraja comerțul între Europa și Statele Unite.
Am petrecut mai mult de 25 de ani construindu-ne afacerile cu parteneri europeni din Ucraina și Kazahstan. Nu ne așteptăm să obținem același volum de muncă în primul nostru an în SUA.
Acestea fiind spuse, suntem pe drumul cel bun. În ultimii cinci ani, ne-am consolidat poziția de piață nu numai în CSI, ci și în Uniunea Europeană. Astăzi, clienții noștri beneficiază în primul rând de serviciile complete pe care le oferim pentru a sprijini transporturile intra-europene. Următorul nostru obiectiv este să ne dezvoltăm competențele în jurul comerțului internațional cu America. Prin urmare, în viitorul apropiat intenționăm să deschidem birouri maritime AsstrA în marile porturi europene care deservesc cele mai mari fluxuri de marfă spre și dinspre SUA.
Andrzej, planifici o călătorie în SUA?
Am călătorit deja acolo în vara anului 2019. America este o țară de oameni cu spirit liber, intenționat și muncitor. Are o cultură unică de autosuficiență, care este destul de diferită de ceea ce știm în Europa. Totul este mai mare aici: distanțe, mașini și orașe. Pentru noi, este un tărâm de mari oportunități!