Pentru a combate pandemia COVID-19, marea majoritate a lucrătorilor de birou au trecut deja la home office. Logistica și lanțurile de aprovizionare continuă să funcționeze indiferent de circumstanțe. Echipa grupului corporativ de transport și logistică AsstrA continuă să își gestioneze sarcinile zilnice, dar acum într-un mod mai nou. Există plusuri și minusuri pentru a lucra de acasă, ceea ce necesită, prin urmare, propriul set de abilități și competențe practice.
Conform cercetărilor lui Morneau Shepell, 40% dintre respondenți se simt deconectați de societate, deoarece lucrează în afara biroului. Atunci când lucrează de la distanță, oamenii nu au contact direct cu anumite persoane sau comunicare fizică față în față. Prin urmare, nu este atât de firesc să dăm sau să primim un cuvânt amabil cum ar fi în timp ce facem munca la birou.
Organizarea timpului și spațiului de lucru al unuia este un alt test pentru home office. Când lucrezi și trăiești în același spațiu, în mod evident nu există o graniță clară între cele două aspecte ale vieții. Colegii tăi au același nivel de acces la tine tot timpul, astfel încât nu există schimbări firești între muncă și moduri. Este ușor să lucrezi târziu completând o prezentare, de exemplu, sau să fii distras de treburile domestice în timpul programului de lucru.
Potrivit Karinei Budinskaya, Directorul Centrului de Instruire și Dezvoltare la AsstrA, nivelurile scăzute de activitate fizică din timpul zilei reprezintă un alt minus al lucrului de acasă.
„La mine acasă, distanța de la balcon la ușa sufrageriei nu este mai mare de 7 metri. La birou este nevoie de 7 minute de mers de la biroul meu până la departamentul de contabilitate. Pe parcurs, pot să ridic corespondența la recepție, să fac o întâlnire cu colegii mei și, în timp ce fac cafeau în bucătărie, să discut câteva lucruri de actualitate cu ei. Pur și simplu nu pot face la fel de mult acasă; mediul nu este la fel de dinamic ”, împărtășește Karina Budinskaya.
Cu toate acestea, munca la distanță are o listă impresionantă de avantaje. Potrivit centrului de cercetare Superjob, aproape o cincime (22%) din afacerile de astăzi au personal la distanță. Un alt 10% dintre respondenți depun eforturi dedicate pentru atragerea de personal subcontractat.
Birourile moderne au adesea un format de spații deschise în care necesită eforturi suplimentare pentru concentrare. Sunetele, apelurile telefonice și chitchat-urile pot distrage atenția și reduce productivitatea. Acasă, într-un spațiu de lucru bine organizat, este mai ușor să te concentrezi complet la sarcina ta. Există deseori mai mult timp pentru a termina anumite sarcini, care pot fi mai dificil de completat la birou.
În plus, munca la distanță ajută la promovarea flexibilității. Ideea că munca poate fi făcută doar de la birou începe să se estompeze. Membrii grupului de lucru obișnuiesc să utilizeze instrumente online pentru conferințe și discuții. Munca de la distanță încurajează, de asemenea, dezvoltarea altor abilități noi precum responsabilitatea, disciplina și gândirea creativă.
Avantajul incontestabil al muncii de la distanță, potrivit Karinei Budinskaya, economisește timp pentru a completa rutina de dimineață și a face naveta. Acest timp care ar fi fost petrecut în drum spre job poate fi folosit pentru auto-dezvoltare, comunicare cu cei dragi sau chiar doar un somn suplimentar.
Munca de la distanță este convenabilă, dar necesită disciplină, motivație și determinare. Metoda Pomodoro este o modalitate de a organiza timpul de lucru. Aceasta implică împărțirea zilei de lucru în 30 de segmente sau „roșii”. Fiecare roșie constă în 25 de minute de muncă și 5 minute de odihnă. Creatorul metodei, Francesco Cirillo, recomandă să vă concentrați atenția asupra unei alte sarcini atunci când începeți o "roșie". După patru astfel de segmente, ar trebui să vă odihniți timp de 10-30 de minute.
Expertul în productivitate personală, Brian Tracy, vă recomandă să vă începeți ziua de lucru „mâncând broasca”, adică să efectuați cea mai dificilă și neplăcută sarcină din lista dvs. de activități. Obținerea faptului aduce satisfacție și atitudine pozitivă pentru întreaga zi. Cu cât munca este mai dificilă, cu atât bucuria este mai mare.
„Începeți fiecare dimineață cu un duș rece. Acesta vă va oferi un impuls energetic pentru toată ziua. Pentru a menține motivația în timp ce lucrezi de acasă, stabilește-ți un obiectiv, scrie-l pe hârtie și pune-l undeva unde îl poți vedea. Veți avea o amintire vizuală a obiectivului pentru care lucrați ”, recomandă Olga Kostanenko, Directorul Departamentului AsstrA Service Center.
Natalya Demchenko, Managerul Regional din Ucraina și Directorul sucursalelor din Kiev, adaugă: „În planul dvs. zilnic, acordați prioritate sarcinilor în conformitate cu criteriile „important / non important” și „urgent / non urgent ”. Acest lucru va ajuta la evitarea situațiilor în care termenele „ard”.
Dmitry Lagun, CEO al Grupului Corporativ AsociatTraffic AG, recomandă un orar detaliat. Indicați o sarcină principală și subtask-urile asociate. La sfârșitul zilei, rezumați sarcinile finalizate și pregătiți o listă pentru ziua următoare.
Un alt hack este să închideți site-urile inutile în browserul dvs. web. Te vor distrage și vor împrăștia atenția. Aerisirea regulată a spațiului de lucru, unele exerciții ușoare în timpul zilei și o odihnă bună în weekend sunt toate ingredientele critice în rețeta lui Dmitry Lagun pentru zilele de muncă productive.
„Pentru a simți un anumit spirit de echipă și pentru a primi sprijin din partea colegilor care lucrează și acasă, utilizați aplicații de comunicare moderne precum Zoom, Webex sau Skype. Atunci când este posibil, alegeți apeluri video pentru a crea un sentiment de prezență. Acestea te vor ajuta, de asemenea, să te motiveze să arăți prezentabil în timpul zilei de lucru ”, rezumă Dmitry Lagun.