Ce joacă un rol decisiv în alegerea unui client de a colabora cu un producător de produse sau un furnizor de servicii? Potrivit unui studiu Nielsen, preocupările legate de mediu sunt importante pentru 85% din consumatorii globali. 84% dintre participanți au spus că transparența și onestitatea unei companii sunt factori cheie.
Conform standardului ISO 26000, responsabilitatea socială corporativă (CSR) este angajamentul organizației de a lua decizii și de a acționa în interesul superior al societății și al mediului. Această responsabilitate se manifestă printr-un comportament transparent și etic.
O companie care urmează conceptul de CSR:
- contribuie la dezvoltarea durabilă, inclusiv la sănătatea și bunăstarea societății;
- ia în considerare așteptările părților interesate;
- respectă legislația aplicabilă și codurile de conduită internaționale;
- îl integrează în procesele de afaceri și relațiile de lucru cu partenerii.
Cum poți fi sigur că un anume partener logistic respectă conceptul de CSR? Cea mai bună modalitate este să solicitați un raport de la o agenție de rating bine respectată.
Grupul de Transport și Logistică AsstrA a primit statutul de „Silver/Argint” în urma unei evaluări a Responsabilității Sociale Corporative de la EcoVadis, o agenție consacrată internațională de rating.
Un audit EcoVadis este conceput pentru a evalua și monitoriza performanța unei companii în gestionarea riscurilor și integrarea inițiativelor de mediu în lanțurile de aprovizionare globale. Scopul evaluării responsabilității sociale corporative este de a determina calitatea sistemului de management al CSR al unei companii. Accentul este pus pe strategia și tactica companiei.
Criteriile de evaluare se bazează pe standardele internaționale de CSR. Aceste standarde se bazează pe principiile stabilite în Convențiile ONU Global, Organizația Internațională a Muncii (OIM), standardul Global Reporting Initiative (GRI), standardul ISO 26000 și principiile Coaliției pentru Afaceri Responsabile cu Mediul (CERES). Evaluarea include o analiză a 21 de indicatori împărțiți în 4 grupuri tematice: mediu, practici sociale, etică și furnizori.
Vladislav Alejnikov, șeful Diviziei de Sănătate, Siguranță, Mediu și Calitate la AsstrA-Associated Traffic AG, ne împărtășește aceste comentarii:
«Participarea AsstrA la această evaluare este un indicator al dorinței noastre de a respecta standardele de responsabilitate socială corporativă. Evaluarea generală a AsstrA în acest audit EcoVadis a fost de 54 din 100. Datorită acestei evaluări obiective, clienții noștri pot fi încrezători că adoptăm o abordare conștientă de a face afaceri. Pentru clienții noștri existenți și viitori, această evaluare de la o agenție de evaluare facilitează efectuarea unei diligențe adecvate asupra noastră. Am primit o marcă de calitate „Silver” de la EcoVadis.»