În fiecare zi, zeci de mii de vehicule operează pe autostrăzile internaționale. Ocazional, aceste vehicule includ convoaiele de camioane care se deplasează cu marfă supradimensionată, mărfuri non-standard precum module medicale, componente ale uzinelor petrochimice și chiar locuințe.
Orice proiect de marfă supradimensionat de succes începe cu o pregătire bună. Spre deosebire de un proiect de transport standard, analiza detaliilor unui proiect de transport de marfă supradimensionat durează mult mai mult decât transportul propriu-zis. Pentru început, trebuie luate în considerare opțiunile de rutare, schemele de încărcare și descărcare, fixările și documentele.
Escorte pentru echipamente speciale și verificarea independentă a securității încărcăturii și a elementelor de fixare ar trebui să fie aranjate de experți. Przemyslaw Boronski, șeful departamentului AsstrA Heavy Lift, ne împărtășește câteva experiențe în lucrul la un proiect de transport de marfă supradimensionat.
"În martie 2020, un producător de material feroviar ne-a încredințat un proiect complex, dar interesant. La implicarea livrării a două căi ferate de 26 de metri din Ungaria. Greutatea unităților a fost de 31, respectiv 41 de tone, cu o înălțime de 4,5 metri. S-au folosit echipamente speciale: semiremorci cu încărcătură joasă, cu cărucior pe osiile pendulului. Pentru a rezolva rapid problemele emergente, colegii noștri de la biroul din Minsk au ajuns devreme la locul de încărcare. Instalarea mașinilor pe semiremorci a fost supravegheată de la început până la sfârșit."
Pentru angajații AsstrA, a fi la fața locului pentru a monitoriza încărcarea, descărcarea sau transbordarea încărcăturii este în muncă de o zi. Clienții primesc rapoarte directe via foto și video care confirmă că încărcătura lor este sigură și fixată corespunzător.
Asigurarea siguranței și minimizarea răspândirii coronavirusului este, de asemenea, o parte importantă a muncii lor în fiecare zi.
„Întrucât această descărcare a avut loc înainte de începerea pandemiei COVID-19, experții noștri nu poartă măști, mănuși și echipamente de protecție în această fotografie. Din cauza situației epidemiologice actuale, compania respectă toate recomandările din partea WHO și a autorităților locale ”, notează Ilya Klimentenok, șefa Diviziei de Logistică a Producției de Transport AsstrA.