În urma schimbărilor ireversibile din lume și în afaceri, aranjamentele de lucru ale personalului și ale echipelor au ajuns în centrul atenției managerilor de resurse umane. Siguranța comunicării între angajați și clienți în timpul unei crize epidemiologice a devenit esențială pentru asigurarea bunei funcționări a companiilor de transport și logistică.
După introducerea restricțiilor privind întâlnirile personale și libera circulație, managerii de personal au reacționat imediat la schimbări. În cel mai scurt timp, echipa de HR a stăpânit mijloacele online de intervievare și onboarding a angajaților noi. Prioritățile departamentului de resurse umane rămân bunăstarea angajaților, dezvoltarea abilităților tehnice și non-tehnice și crearea unor condiții de muncă confortabile.
Departamentul de Resurse Umane al AsstrA a remarcat 5 abilități profesionale fără de care personalul nu poate lucra eficient. În ciuda faptului că unele dintre aceste abilități par evidente, în condițiile actuale fiecare și-a asumat un sens nou.
- Pregătirea pentru gestionarea schimbărilor;
- Dezvoltarea gândirii analitice;
- Mentoring și coaching de lideri;
- Atenție la comunicarea regulată între clienți și personal;
- Competențe informatice.
De asemenea, echipa a dezvoltat un program de bunăstare și suport al personalului pentru a preveni apariția sindromului post-pandemic. Programul a fost pus în aplicare în iulie.
„Orice afacere nu poate funcționa fără angajați, colaboratori. Tranziția la modul de lucru la distanță a asigurat personalul companiei, a salvat locuri de muncă și a redus la minimum riscul de infecție. Atunci când au fost introduse pentru prima dată măsurile de carantină, echipa AsstrA a primit un manual de instrucțiuni privind lucrul în modul „birou de acasă”. Ghidul a fost pregătit ținând cont de recomandările naționale și experiența internațională ”, spune Yana Bojko, specialist HR în AsstrA-Associated Traffic AG.
„Din luna iunie, managerii de personal pregătesc următoarea etapă din plan - revenirea sistematică a angajaților la birourile lor. Pentru a înțelege situația la fața locului și a revizui regulile muncii de birou în noile realități, personalul companiei a participat la un sondaj „birou de acasă” pentru a-și aduna opiniile ”, adaugă Yana Bojko.
Conform rezultatelor sondajului, 85% dintre respondenți erau în favoarea menținerii modului „birou de acasă”, iar 15% erau gata să își reia activitatea obișnuită la birou.
Participanții și-au evaluat productivitatea atunci când lucrează de acasă. Potrivit statisticii pentru 60% dintre respondenți, productivitatea lor a rămas neschimbată, 36% dintre angajați consideră că productivitatea a crescut și doar 4% cred că productivitatea a scăzut.
„În fiecare lună, începând cu martie 2020, CEO-ul grupului de companii AsstrA-Associated Traffic AG împărtășește cu angajații cele mai recente actualizări pe piața transporturilor și logisticii. În plus, a avut loc o întâlnire online în stil primărie, unde Dmitry Lagun a discutat planurile pentru lunile următoare și a oferit răspunsuri directe la întrebările sensibile din partea personalului. Un astfel de dialog deschis permite fiecărui angajat să verifice stabilitatea și fiabilitatea AsstrA ca angajator, în ciuda condițiilor dificile de pe piață ”, a declarat Aleksandra Pakush, Director Interimar de Resurse Umane.