Răspândirea pandemiei coronavirusului a declanșat cea mai gravă recesiune economică din Europa în 10 ani. În primul trimestru al anului 2020, PIB-ul total din 19 țări europene a scăzut cu 3,8% an de an. Potrivit biroului de statistică al Uniunii Europene Eurostat, în cele 27 de țări ale UE, economia s-a contractat cu 3,5%. Restricțiile legate de coronavirus - inclusiv cele impuse direct sectorului logistic - impuse de Uniunea Europeană au afectat starea generală a pieței de transport de bunuri. DÎncepând cu luna martie, măsurile urgente de carantină au împiedicat legăturile de transport între țările UE. De la începutul lunii iunie, situația a început treptat să se stabilizeze.
La 7 iulie 2020, Uniunea Europeană și-a publicat prognozele economice de vară. Raportul spune că economia zonei euro se va contracta în acest an, iar recuperarea va dura mai mult decât se prevedea anterior. Al doilea trimestru a adus pierderi economice severe, deoarece țările au început să pună în aplicare măsuri stricte pentru combaterea epidemiei la jumătatea lunii martie. Cu toate acestea, indicatorii din mai și iunie au arătat că cea mai grea etapă a trecut și în a doua jumătate a anului economia a început să prezinte semne de redresare.
![]()
Andrzej Iwanow-Kolakowski
„Economia UE, inclusiv industria transportului de mărfuri, suferă în prezent consecințele negative ale măsurilor de carantină. Declinul comerțului internațional, timpul de livrare mai lent datorită inspecțiilor la frontieră și numărul crescut de falimente indică o scădere a rentabilității în sectorul serviciilor de logistică ”, spune Andrzej Iwanow-Kolakowski, director regional UE la AsstrA.
Conform unei analize a performanței grupului de companii AsstrA din martie până în iunie 2020, numărul de încărcări ale grupului în UE a crescut cu 8% față de aceeași perioadă din 2019. Analiștii companiei atribuie această creștere activității bine coordonate a birourilor europene ale companiei, identificarea eficientă a soluțiilor semnificative și selecția prudentă a modurilor alternative de transport.
În ciuda provocărilor semnificative, AsstrA continuă să rămână în contact constant cu clienții și partenerii săi. Compania este pe deplin operațională și îndeplinește toate comenzile în conformitate cu condițiile contractuale.
„Prin adaptarea la noile circumstanțe, sectorul transporturilor și al logisticii se va putea „recupera” rapid din criză. Volumele viitoare de transport de marfă intra-european vor depinde de dezvoltarea viitoare a economiei UE. Urmărim îndeaproape acest aspect și vom răspunde instantaneu la toate cererile”, adaugă Andrzej Iwanow-Kolakowski.