Pentru vânzători, etapa finală a transportului unui produs din port sau de la gară către clientul final este un efort suplimentar. Prin urmare, livrarea „de ultimă milă” devine o soluție înțeleaptă și populară pentru clienții cu scheme de transport în mai multe etape.
În iulie 2020, unul dintre clienții chinezi obișnuiți ai AsstrA a primit o comandă din partea guvernului de a furniza ambasadei chinezești în România cu măști chinezești. Conform planurilor, ambasada ar fi predat ulterior măștile autorităților române ca ajutor umanitar din Republica Populară Chineză.
Proiectul logistic a constat în organizarea unei livrări de ultimă milă din Polonia în România. De regulă, transportul feroviar este livrat de la stație în ultimul kilometru în containerele în care a ajuns. În acest caz, însă, experții AsstrA au venit cu o schemă alternativă mai economică.
![]()
Vladislav Martin
„Destinatarul final a fost Ambasada Chinei la București. Aceasta nu este o afacere, iar diplomații nu cunosc nuanțele și particularitățile industriei transporturilor. Prin urmare, au solicitat sprijin și consultanță organizațională ”, a declarat Vladislav Martin, Directorul Canalului Comercial al UE în departamentul chinez al AstrA.
Echipa AsstrA a primit containerul la terminalul polonez din Malaszewicze. Prin reîncărcare directă din container la un camion fără depozitare, costurile de transport au fost reduse. Menținerea proiectului la buget a rămas esențială pentru partea chineză. Datorită acordurilor încheiate între autoritățile vamale și echipa AsstrA, a fost necesară prelucrarea unei declarații de tranzit în locul celor două obișnuite.
De obicei, prima declarație de tranzit este utilizată pentru a acoperi transportul de la terminal la depozitul unde are loc reîncărcarea. A doua declarație de tranzit se referă la transportul de la antrepozit până la punctul final de vămuire. Datorită volumului redus al acestei încărcături (50.000 de unități de mască), a fost utilizată o alternativă rezonabilă: descărcarea containerului într-o camionetă. În lumea conformității vamale, proceduri de acest fel se întâlnesc foarte rar, deoarece cea mai mare parte a încărcăturii merge la destinatar sau la locul de vămuire într-un container. În acest caz, o declarație de tranzit de la un terminal din Polonia a fost emisă direct la Ambasada României.
Având în vedere complexitatea rutelor din China spre Europa pentru transporturi mici de marfă unică, o astfel de schemă de livrare devine o compensare eficientă a timpului de calitate-preț și ajută clienții să evite dificultățile organizatorice sau financiare.
„Clientul și destinatarul au apreciat cât de bună a fost cooperarea dintre birourile AsstrA. În ciuda diferenței de timp, interacțiunea dintre echipele de la Shanghai și Varșovia este bine ajustată și funcționează ca un ceas elvețian. Întrebările clientului au fost rezolvate rapid și eficient. La un astfel de transport, viteza are o importanță decisivă ", a adăugat Vladislav Martin.