Industria logistică se dezvoltă rapid și, ca urmare, apar noi concepte de gestionare a lanțului de aprovizionare. Siguranța transportului de marfă joacă un rol decisiv în satisfacția clienților, iar problema fiabilității vehiculului rămâne, prin urmare, o prioritate.
În efortul de a ține pasul cu tendințele pieței și pentru a răspunde cererii sectorului logistic, grupul de companii AsstrA a dezvoltat o ofertă special concepută pentru companiile care lucrează cu echipamente speciale de înaltă valoare, dispozitive prototip, medicamente și produse extrem de revândute, cum ar fi metalele prețioase, electronice și produsele din tutun.
Termenul de livrare este cuprins între 24 și 48 de ore în Uniunea Europeană. Vehiculele standard fabricate cu specificații tehnice modificate sunt utilizate pentru livrări exprese în conformitate cu standardele de siguranță V1, V2, V3, V4 și V5. Distincțiile de clasă depind de tipurile de sisteme de securitate utilizate, spațiul de marfă și mărfurile care pot fi transportate.
Pe lângă securitatea sporită, livrările sunt monitorizate de către o terță în fiecare etapă a acestui proces. Vizibilitatea 24/7 permite răspunsuri rapide la situații de urgență din țara în care se află camionul și șoferul.
Dezvoltarea ofertei a fost coordonată de șeful AsstrA Express Delivery, Christian Eckstein, și de specialistul în transporturi de grup, Daniel Hajduk.
![]()
Daniel Hajduk
„Proiectul pilot a fost implementat împreună cu un client interesat, care a acceptat să participe. Echipa AsstrA a ales un partener de transport de încredere, care a împărtășit și o abordare similară pentru afaceri. Am reușit să creăm o echipă bine coordonată, care va servi drept bază pentru investițiile viitoare în această ofertă de servicii ”, spune Daniel Hajduk.
![]()
Christian Eckstein
„În următoarea etapă, a fost necesară angajarea unei agenții de securitate și a unei companii care furnizează sisteme de securitate.” – adaugă Christian Eckstein.
Echipa AsstrA, împreună cu o companie olandeză specializată într-o gamă restrânsă de sisteme de securitate pentru autoutilitare și camioane, au dezvoltat o soluție de monitorizare personalizată. Pentru a evita potențialele riscuri, primul pas al unei astfel de livrări implică verificări de fond ale tuturor participanților, inclusiv angajaților AsstrA, șoferii și proprietarii companiei partenere de transport AsstrA. După efectuarea acestor verificări, sistemele de siguranță au fost instalate în materialul rulant corespunzător. Proiectul a implicat 3 autoutilitare cu o greutate de până la 3,5 tone cu o capacitate de încărcare de până la 1 tonă.
„Liderii acestei inițiative, inclusiv Christian Eckstein și cu mine, am fost invitați în Olanda pentru o pregătire de două zile. Acest training a implicat componente teoretice și practice în care au descris modul de funcționare a sistemului. În cele din urmă, organizatorii ne-au testat cunoștințele despre sistem și ce să facem în caz de urgență. Toți am primit rezultate pozitive și am devenit participanți la procesul de monitorizare.
Compania de securitate cu care a făcut parteneriat a organizat, de asemenea, un curs despre procesele de transport. La training, ei au explicat regulile aplicabile șoferilor care îndeplinesc astfel de comenzi și, de asemenea, au explicat cum să reacționeze la situații neprevăzute sau periculoase în timpul transportului. De asemenea, ne-au verificat cunoștințele și cu toții am avut rezultate excelente ”, adaugă Daniel Hajduk.
După finalizarea unei etape de testare de o lună de timp pe drumurile UE, s-a efectuat o verificare de întreținere a sistemelor de monitorizare a vehiculelor. După ce a fost aprobat de un reprezentant al securității terților, echipa AsstrA a lansat oficial soluția și a început să prezinte noile posibilități clienților. După un proces pregătitor îndelungat, grupul AsstrA organizează în mod regulat livrări rapide sigure ca un operator de securitate V4 autorizat.