Modelele de servicii logistice evoluează constant ca răspuns la digitalizarea lanțurilor de aprovizionare, disponibilitatea mai mare a Big Data și popularitatea crescândă a strategiilor de vânzare omnicanal. Aceste tendințe au condus la creșterea furnizorilor de servicii logistice terțe (3PL) și, mai recent, a logisticii de tip 4PL.
Acum, mai vizibili ca niciodată pe piața logistică poloneză, furnizorii de servicii 4PL planifică, coordonează și monitorizează toate aspectele lanțului de transport al unui client. Aceștia folosesc instrumente și tehnologii inovatoare pentru a găsi soluții personalizate pentru a asigura fluiditatea mărfii. Aceasta înseamnă că toți clienții au relații mai profunde cu furnizorii 4PL decât cu furnizorii 3PL.
![]()
Karol Baranczuk
„Pentru clienții fără capacități logistice bine dezvoltate, alegerea unui partener cu experiență în transport și logistică este esențială pentru creșterea strategică. Un partener competent poate ajuta o companie să intre pe noi piețe cu succes, să își crească productivitatea și performanța generală și, astfel, să își susțină poziția competitivă pe piață ”, spune Karol Baranczuk, Director General Adjunct al AsstrA pentru Încărcări Parțiale.
Grupul de companii AsstrA este un furnizor global de servicii 4PL cu experiență, cu o gamă largă de oferte de logistică de tip rutier, aerian, feroviar și maritim. Sunt disponibile servicii complete de consiliere vamală și administrare pentru a ajuta clienții să gestioneze toate certificatele și permisele necesare legate de vămuire. De asemenea, clienții își pot optimiza operațiunile de transport cu servicii de depozitare, pregătire a mărfurilor, transbordare și distribuție.
După cum subliniază Karol Baranczuk, disponibilitatea spațiului de depozitare este factorul cheie de succes al modelului 4PL. AsstrA și-a deschis propriul depozit în Polonia în aprilie 2020 pentru a se asigura că partenerii și clienții primesc servicii de clasă mondială fără probleme și fără intermediari. Atunci când gestionați depozitarea și distribuția, cantități mari de date sunt analizate pentru a minimiza riscul în timpul îndeplinirii comenzii, pentru a răspunde eficient la situații de forță majoră și pentru a evita deteriorarea încărcăturii în timp real.
Astfel, AsstrA poate continua să modernizeze cu succes lanțurile de aprovizionare, bazându-se pe vasta experiență a companiei, vastul său know-how, sistemele sale IT inovatoare și capacitățile sale semnificative de optimizare și coordonare a proceselor 4PL. În acest fel, clienții își pot crește productivitatea, pot reduce costurile de transport și se pot baza pe un partener logistic gata să se adapteze la cerințele lor în continuă schimbare.