Relocarea flotelor, a liniilor de producție și prelucrare, precum și a fabricilor necesită pregătirea unor planuri de acțiune cuprinzătoare, în mai multe etape. Din iulie până în noiembrie 2020, echipa AsstrA Heavy Lift a implementat cel mai mare proiect logistic realizat vreodată care implică o relocare din Germania către Ucraina.
În iulie, după șase luni de pregătire și întârzieri din cauza pandemiei Covid-19, mutarea fabricii a început de la Bischweier din Germania în orașul ucrainean Rivne. Datorită dimensiunilor uzinei și a traseului de transport de 1.600 km, livrarea a durat 4 luni și a implicat peste 1.000 de transporturi de marfă completă și supradimensionată.
Gama de servicii oferite a inclus atât organizarea și coordonarea proceselor de transport, companiile de ridicare și documentația vamală, cât și supravegherea operațiunilor de încărcare și descărcare.
![]()
Przemyslaw Boronski
„Principala provocare a fost dezvoltarea unui sistem de transport pentru astfel de elemente complexe și supradimensionate. Datorită dimensiunii lor, au existat restricții privind circulația camioanelor pe autostradă și pe podurile individuale. Mărfurile au fost livrate conform unei scheme multimodale. În prima etapă, 12 elemente cu o lățime de 8,50 metri și o greutate de 90 de tone au fost transportate la cel mai apropiat port german din Kehl, pe râul Rin ”, spune Przemyslaw Boronski, Head of the AsstrA Heavy Lift Department.
Pentru a stabili termenii și condițiile de livrare în port, discuțiile cu autoritățile de reglementare germane au durat 7 zile lucrătoare - din cauza lucrărilor rutiere pe autostrăzi și a reconstrucției hubului de transport la ieșirea din locul de încărcare - și s-au încheiat cu emiterea unui permis de călătorie.
Încărcarea în portul Kehl a fost efectuată direct în calea unei barje de navigație interioară folosind macarale mobile. Acest lucru s-a datorat dimensiunilor mărfurilor, condițiilor limitate de depozitare și lipsei infrastructurii adecvate.
„Datorită condițiilor meteorologice favorabile, operațiunile portuare au durat o zi lucrătoare. Cu toate acestea, nu au fost lipsiți de complicații care fac astăzi o anecdotă bună. Ni s-a interzis oprirea vehiculelor, dar un șofer necunoscut a blocat singurul drum de acces la terasament. Din această cauză, convoiul de vehicule cu ultimele două elemente a fost întârziat la ieșirea din port ”, spune Przemyslaw Boronski. „Nu au existat probleme la găsirea proprietarului camionului, o companie cu un birou situat la 400 km distanță lângă München, Germania. Nu am putut ajunge la șofer, așa că a fost nevoie de asistență rutieră și camionul a fost tractat într-un loc sigur. Datorită participării poliției germane, nu au existat costuri suplimentare pentru timpul de nefuncționare al macaralelor și barjelor. ”
În ciuda modificărilor programului de încărcare legate de situația de mai sus, căpitanul șlepului și experții AsstrA au decis împreună să ajusteze planul pentru a pune elementele în cală. În a doua fază a proiectului pilot, încărcătura a fost trimisă prin transport fluvial către cel mai mare port românesc din Constanța. După transbordare, mărfurile au ajuns în Cernomorsk în Ucraina pe mare 4 zile mai târziu.
Apoi a început ultima etapă a proiectului, livrarea de bunuri către destinatarul final pe cale rutieră. Datorită dimensiunilor supradimensionate ale încărcăturii, livrarea simultană este imposibilă. Prin urmare, după vămuire, încărcătura a fost împărțită în 4 părți, fiecare însoțită de o escortă. Pentru a respecta cerințele de siguranță, încărcătura a fost trimisă în orașul ucrainean Rivne sub protecția poliției și a mai multor piloți de aviație civilă. Datorită parametrilor non-standard ai trenului de marfă și a pericolelor asociate pentru ceilalți utilizatori ai drumului, viteza convoiului a fost limitată la 20 km / h.
După 5 săptămâni, încărcătura a ajuns în siguranță la destinație. În plus față de livrarea a 12 articole supradimensionate, echipa de experți AsstrA a coordonat, de asemenea, peste 1.000 de transporturi, dintre care 300 supradimensionate. Aproximativ 60 de vehicule au fost trimise săptămânal. Echipele grupului corporativ din Magdeburg, Poznan, Kiev și Minsk au supravegheat încărcarea și au asigurat pregătirea corectă a tuturor documentelor necesare, inclusiv a declarațiilor de export. Angajarea și organizarea receptivă au fost cheile acestui proiect finalizat cu succes.