Proverbul „munca în echipă face ca visul să funcționeze” ar putea părea un clișeu, dar s-a dovedit adevărat la grupul internațional AsstrA. Potrivit unui studiu Deloitte, lucrul în echipe ajută la reducerea timpului petrecut pentru sarcini și îmbunătățește productivitatea fiecărui angajat. Mai mult, atunci când lucrează în echipă, calitatea muncii unui angajat este cu 73% mai mare decât atunci când lucrează singur.
În timp ce membrii echipei au în mod natural obiective și ambiții personale, lucrând împreună pot răspunde mai eficient la provocări neașteptate și situații de forță majoră. Echipele puternice, de la companii internaționale, de exemplu, vor să lucreze și cu alte echipe puternice și reprezintă un atu cheie în atragerea mărcilor de top ca noi Clienți.
În martie 2020, un producător german de produse de îngrijire a pielii a început un nou capitol în istoria sa logistică după discuții ample cu membrii echipei AsstrA Express Delivery din birourile companiei din Magdeburg, Varșovia și Praga.
Experții AsstrA au prezentat modalități posibile de optimizare a lanțului de aprovizionare logistică actual al Clientului și au arătat avantajele livrărilor directe mai puțin decât camioane (LTL) pe care echipa le-a recomandat pe baza cunoștințelor lor din industrie și a experienței îndelungate cu managementul livrărilor mici. Schema de livrare în grup a clientului, cu transbordări în numeroase depozite, a avut ca rezultat KPI-uri de calitate scăzută și nesatisfăcătoare. Clientul a încredințat echipei AsstrA să livreze 500 de încărcături în calitate de pilot.
„Datorită experienței noastre cu livrările LTL, a angajamentului nostru pentru punctualitate și a cunoștințelor noastre despre sistemul de transport, am reușit să ne ținem de cuvânt și să arătăm în mod constant KPI-uri bune pe tot parcursul anului. Clientul a fost, de asemenea, mulțumit de timpul de răspuns rapid al echipei. Divizia Express joacă întotdeauna pentru a câștiga și a fost fericită să facă față acestei provocări pentru acest brand global ”, comentează Christian Eckstein, șeful Diviziei de Livrare Expres a AsstrA.
Proiectul a fost lansat în primăvara anului trecut, cu o perioadă de probă de la 1 martie 2020 până pe 28 februarie 2021. Până la sfârșitul anului trecut, echipa a finalizat 395 transporturi LTL. Majoritatea au fost realizate din Germania și Polonia până în Franța și Suedia.
Pandemia COVID-19 a făcut îndeplinirea acestor ordine de transport deosebit de dificilă. Într-o perioadă de incertitudine globală și fluctuații zilnice ale pieței, asigurarea unei calități ridicate, oferirea de prețuri competitive și obținerea unor indicatori de performanță buni nu este atât de ușor. Comunicarea zilnică între membrii echipei AsstrA și client a fost un factor critic de succes pentru livrările neîntrerupte.
„Pandemia a fost o parte nedorită a realității pe care a trebuit să învățăm să o acceptăm. Aici și acolo, AsstrA era gata să preia costuri suplimentare pentru anumite linii comerciale pentru a nu pune în pericol relația în primul an. Până în prezent, am reușit să facem față și Brexitului, clarificând și pregătindu-ne în prealabil pentru toate problemele vamale care puteau interveni. Acest succes ne va ajuta să obținem mai multe comenzi nu numai pentru divizia noastră Express, ci și pentru companie în ansamblu ”, spune Christian Eckstein.
Pentru 2021, echipa a câștigat deja o licitație ulterioară de la Client pentru alte 1000 de livrări LTL. Clientul derulează, de asemenea, un proiect pilot cu AsstrA pentru transporturi complete de camioane de tip Full-Truckload în Kazahstan și Polonia.