În mai 2021, LinkedIn a sărbătorit 18 ani. Această rețea socială a apărut cu 9 luni mai devreme decât faimosul său frate Facebook. Astăzi, platforma profesională are 722 milioane de utilizatori. În timp ce numărul de utilizatori este mai puțin impresionant decât 1,6 miliarde Instagram sau 2,8 miliarde Facebook, nici o altă rețea socială nu se situează la fel de sus in rating în ceea ce privește încrederea utilizatorilor. 73% dintre respondenții unui sondaj au încredere în LinkedIn pentru a-și proteja datele personale, cu 20% mai mult decât Facebook.
LinkedIn este o rețea de socializare care susține interacțiunea de afaceri și, din ce în ce mai mult, căutările de locuri de muncă. Profilurile de utilizator LinkedIn sunt pregătite cu numele și prenumele propriu-zis, cu o fotografie exactă, informații educaționale și despre carieră și abilități confirmate de colegi.
LinkedIn rămâne rețeaua socială principală pentru conectarea cu clienții de pe piața B2B și interacțiunea cu profesioniști din numeroase industrii. LinkedIn permite companiilor să stabilească contacte cu clienții și partenerii, să primească și să analizeze informații pentru cercetarea pieței, să atragă audiențe cu conținut relevant, să consolideze reputația afacerii, să găsească noi angajați și să își construiască propriile comunități online.
![]()
Julia Malezhyk
„Căutătorii de locuri de muncă verifică profilurile companiei pe rețelele sociale atunci când răspund la posturi vacante. După citirea postărilor companiei, devine mai clar ce subiecte sunt importante pentru companie, cum comunică compania și cum arată procesele de afaceri din interior. Informațiile din profilul companiei îi ajută pe candidați să se familiarizeze cu compania, valorile acesteia și stadiul de dezvoltare. Detaliile despre viața corporativă îi ajută pe solicitanții de locuri de muncă să își pregătească cererile și să se pregătească pentru interviuri ”, spune Julia Malezhyk, Specialist în Resurse Umane la AsstrA.
LinkedIn este conceput pentru a ajuta fiecare utilizator să se poziționeze ca expert într-un anumit domeniu. Un utilizator poate participa la discuții de grup, poate face comentarii, răspunde la întrebări și poate oferi informații despre problemele cheie pentru a-și construi marca personală. Profesioniștii cu profiluri de utilizator bine dezvoltate pot aborda clienții potențiali mai eficient și pot evidenția produsele și serviciile unei companii. Membrii echipelor de încredere promovează companii de încredere, iar potențialii parteneri sunt mai dispuși să vorbească cu oamenii care lucrează la o companie respectată.
„Un profil bun este un atu extraordinar în căutarea unui loc de muncă. Recrutorii preferă cu siguranță candidații cu o fotografie profesională, o descriere clară a profilului și o scurtă prezentare generală a rolurilor și responsabilităților pe care le-au avut pe parcursul carierei lor. Platforma facilitează, de asemenea, recrutorii să caute candidați care îndeplinesc anumite criterii, de ex. cu competență într-o limbă. Prin urmare, este important să vă actualizați în mod regulat profilul ”, continuă Yulia Malezhyk. „Un profil LinkedIn este o resursă care, dacă este utilizată corect, funcționează pentru dvs. Cu siguranță merită să folosiți această resursă: beneficiile potențiale includ un loc de muncă de vis, clienți noi și oferte mai bune. Investirea timpului în profilul dvs. LinkedIn este o investiție în construirea imaginii dvs. profesionale online. ”