Au trecut zece ani de când primul tren de containere de mare viteză a fost trimis din China în Europa. Pe 19 martie 2011, livrarea pilot a avut loc de la Chongqing, China, la Duisburg, Germania. Trenul a parcurs 11.000 km în 16 zile. În următorii zece ani, peste 33.000 de trenuri container au călătorit din China în Europa și înapoi. Astăzi, transportul feroviar de mare viteză continuă să joace un rol din ce în ce mai important în logistica internațională și deservește un număr tot mai mare de destinații. AsstrA-Associated Traffic AG a descris starea pieței trenurilor de containere în 2021.
Vladislav Martin, șeful Diviziei de Transport Feroviar de marfă China-UE
![]()
Vladislav Martin
Transportul feroviar de mare viteză (HSR) a dus comerțul internațional la următorul nivel. Această alternativă la transportul maritim și aerian a făcut posibil ca producătorii de electronice și bunuri de larg consum să livreze bunuri din China către Europa rapid și în siguranță. Statisticile AsstrA confirmă cererea în creștere a acestui serviciu alternativ: am expediat 2.800 de TEU prin HSR din China către UE în primele trei trimestre ale anului 2021.
Polonia, Republica Cehă, Germania, Ungaria și Italia au fost cele mai populare destinații din UE pentru clienții AsstrA care comandă livrări HSR din China. Timpul de livrare de la ușă la ușă în aceste țări variază de la 25 la 35 de zile. Grupul corporativ organizează transport în toate țările europene. Cea mai lungă rută China-UE HSR acoperă 13.000 km până la Madrid, Spania.
În 2021, Franța a apărut ca un nou punct de livrare HSR în Uniunea Europeană pentru mărfuri din China. În primul trimestru, echipa Diviziei de Transport Feroviar de Marfă China-UE de la AsstrA a organizat prima sa livrare de acest fel pentru un client.
Echipa Asstra din Shanghai lucrează direct cu operatorii de trenuri pentru a evita intermediarii, pentru a optimiza costurile și pentru a asigura un lanț de aprovizionare transparent. Specialiștii companiei oferă servicii suplimentare, cum ar fi transportul pe primul și ultimul kilometru, suportul vamal, deconsolidarea și consolidarea și supravegherea încărcării mărfurilor în containere.
Ekaterina Voronova, șeful Diviziei de Transport Feroviar de Marfă China-CSI
![]()
Ekaterina Voronova
Oferim transport HSR către o mare varietate de destinații CSI pentru transporturile din China. În Kazahstan și Uzbekistan, echipele locale AsstrA pot primi mărfuri în stații și pot aranja livrarea în mod door-to-door la depozitul destinatarului. Este important să ne amintim că trenurile de containere de mare viteză urmează rute specifice pentru a minimiza timpul de tranzit. Clienții din industriile modei, frumuseții, high-tech și producția de vehicule apreciază în special termenele de livrare rapide.
În cazul în care transportul este necesar către o stație care nu este deservită de trenuri containere, experții companiei pot organiza livrarea rutieră de mărfuri sau transporturi simple/încărcate cu vagoane de la stațiile de sosire ale trenurilor container de mare viteză.
Majoritatea mărfurilor HSR China-CSI ajung. Livrările se fac către stația Ekaterinburg-Tovarny, stația Shushary din Sankt Petersburg și stațiile hub din Moscova (Vorsino, Bely Rast, Elektrougli, Kresty, Khovrino, Selyatino). Trenurile de containere de mare viteză circulă regulat pe aceste rute.
Echipa AsstrA poate trimite trenuri dedicate clienților din orice stație. Volumul acestor trenuri de containere variază de la 50 la 60 de containere de 40 de picioare. În total, grupul de companii a organizat transportul a peste 6.000 de TEU-uri cu trenuri containere de mare viteză din China către țările CSI din ianuarie până în septembrie 2021.
În plus, în noiembrie 2021, AsstrA va trimite un tren container de mare viteză exclusiv cu bunurile clienților noștri. Pe 20 noiembrie, trenul cu 44 de containere de patruzeci de picioare pleacă din gara Changsha spre gara Vorsino (Moscova). Timpul estimat de călătorie este de 20-25 de zile de la stație la stație. Echipa China Rail CIS din Moscova va asigura recepția și eliberarea containerelor, precum și va organiza livrările de pe ultimul kilometru pentru clienți.
Irina Zaika, Expeditor al Diviziei de Transport Feroviar de Marfă China-CSI
![]()
Irina Zaika
În Ucraina, interesul pentru transportul HSR din China crește rapid atât în rândul clienților noștri din Ucraina, cât și din UE. Dacă există probleme cu rezervările la trenurile HSR care merg în UE, gara Kiev Liski rămâne o destinație alternativă excelentă. Locația convenabilă a Ucrainei face posibile livrările de pe ultimul kilometru într-un interval de timp scurt, iar echipa AsstrA este pregătită să proceseze documentele de reexport în deplină conformitate cu regulile actuale.