Asigurarea continuității operațiunilor este importantă pentru fiecare întreprindere. Pentru a produce produse de înaltă calitate, este necesar un echipament adecvat. Marile fabrici și întreprinderi necesită adesea expedierea întregii linii de producție.
Un client AsstrA a comandat recent livrarea unei linii de tratare a apelor uzate de 3,2 milioane de euro din București, România.
![]()
Elena Zagorskaya
„Planul era să colectăm piesele de linie de la producătorii din Europa, Türkiye și China și să consolidăm linia într-un depozit din București, totul în termen de două luni. Rolul nostru a implicat pregătirea tuturor documentelor de transport necesare, obținerea vămuirii pentru exportul liniei, transportarea vehiculelor la locul de încărcare și livrarea mărfurilor în Novosibirsk", spune Elena Zagorskaya, Specialist în Vânzări la Asstra Wood & Paper Logistics. „La proiect au lucrat birourile noastre din București, Moscova și Minsk. În timp ce piesele de linie erau consolidate, echipa AsstrA a pregătit o listă de ambalare principală (MPL), o listă preliminară a tuturor produselor cu detalii complete despre dimensiunile acestora, greutate, volume, etc. Potrivit MPL, încărcătura a fost alocată camioanelor, s-au întocmit borderouri și liste de ambalare CMR, s-au făcut fotografii și s-au cântărit paleți, stive și cutii, fiecare marfă a fost etichetată și pregătită pentru trecerea frontierii, vămuire și descărcare corespunzătoare la locația destinatarului.”
Proiectul a inclus logistica depozitului. În acest scop, specialiștii AsstrA au găsit un depozit potrivit în apropierea Bucureștiului unde mărfurile puteau fi descărcate, încărcate, cântărite, etichetate, paletizate și măsurate, iar amenajarea camionului putea fi planificată pentru expedierea finală. La selectarea depozitului, a fost important ca acesta să aibă cântare pentru stivuitoare, precum și spații de depozitare interioare și exterioare.
![]()
Pavel Iwanow-Kolakowski
„Provocarea cheie a fost că existau mai multe tipuri de mărfuri care trebuiau expediate. Etichetarea expeditorului nu a fost întotdeauna acolo, ceea ce a făcut și mai dificilă identificarea mărfurilor de pe listă. Datele de pe etichete nu se potriveau adesea cu parametrii efectivi ai încărcăturii și a trebuit să verificăm din nou informațiile, adică să măsurăm, să cântărim și să reetichetăm mărfurile. Dimensiunile și greutatea sunt detalii importante pentru documentația necesară pentru vămuire. După ce mărfurile au fost verificate și etichetate, încărcătura a fost amplasată în cât mai puține camioane, la cererea clientului. Uneori, echipa noastră lucra seara și în weekend. Când era necesar, echipa AsstrA și personalul depozitului partener au fost disponibile pentru a susține procesele 24/7”, spune Pavel Iwanow-Kolakowski, Director de Sucursala AsstrA Bucuresti.
Următorul pas a fost vămuirea, care a fost efectuată de un membru al echipei AsstrA cu ajutorul unui broker vamal din București.
![]()
Bogdan-Alexandru Oprescu
„În acest proiect m-am ocupat de procedura de vămuire la export. Când am primit informațiile finale de la colegi, am lucrat cu clientul la pregătirea documentației pentru fiecare camion. Apoi am trimis-o la agentul vamal și am confirmat-o înaintea de sosirea camioanelor la biroul vamal pentru a evita întârzierile. Pentru a ne asigura că există spațiu pentru încărcare la depozit, autovehiculele au fost programate să sosească la intervale de peste două zile.Procedura de vamă a început la ora 1 dimineața și în 4-5 ore autovehiculele erau deja pe traseu”, adaugă Bogdan-Alexandru Oprescu, Expeditor în Divizia AsstrA Sud-Est Europa.
AsstrA-Associated Traffic AG a fost responsabilă pentru livrarea în bloc a 9 vehicule cu descărcare în Novosibirsk.
![]()
Ludmila Derenova
„Principala provocare a fost să avem la dispoziție numărul potrivit de camioane după așezarea mărfii consolidate. Unele articole au sosit în ultimul moment. Era greu să ne dăm seama dacă numărul de camioane pe care l-am planificat inițial va fi într-adevăr suficient. Am verificat dimensiunile pentru a ne asigura că schema era corectă și încărcătura putea fi amplasată într-un vehicul, chiar dacă nu eram la fața locului. Schema finală a fost trimisă clientului și depozitului", continuă Ludmila Derenova, Șef de Divizie România la AsstrA. „Specialiştii AsstrA au planificat că livrarea va dura 1,5 – 2 săptămâni. 9 corturi standard au plecat din depozit într-o perioadă de 2 zile şi au ajuns simultan la punctul de vămuire, conform cerinţei”.
Clientul a angajat divizia vamală a AsstrA pentru consiliere cu privire la legislația vamală din Uniunea Vamală Eurasiatică.
Pentru pregătirea documentației de expediere, echipa AsstrA a inspectat și cântărit încărcătura în prealabil la depozitul din București. Echipa a identificat o serie de discrepanțe între informațiile originale și greutățile și dimensiunile reale ale mărfurilor. Ei au redus la minimum numărul total de vehicule utilizate pentru încărcarea mărfurilor care nu au fost clasificate în codul unic pentru liniile de tratare a apelor uzate într-un camion separat.
![]()
Anait Vasilyan
„În timpul lucrului la acest proiect am înțeles că nu am început cu informații complete privind amplasarea unor piese ale liniilor de tratare a apelor uzate. Cu toate acestea, clientul a furnizat informații actualizate cu privire la disponibilitatea și amplasarea acestor componente. Ținând cont de această nouă informație, specialiștii AsstrA au pregătit etichete pentru fiecare dintre cele 149 de articole de marfă și au ajutat clientul cu certificarea produsului, pregătirea unui contract corectat și manipularea documentației de transport în conformitate cu cerințele legale ale Uniunii Economice Eurasiatice și ale. Vămuirea a fost finalizată în câteva ore de la sosirea vehiculelor la terminalul vamal”, rezumă Anait Vasilyan, șeful Departamentului Vamal AsstrA.
Eforturile coordonate ale echipelor AsstrA de la trei dintre birourile grupului corporativ au asigurat că mărfurile au fost încărcate, vămuite și livrate cu succes la destinație.