În aprilie și mai a acestui an, specialiștii AsstrA au organizat transportul a două bucăți de țiței și echipamente de procesare din Grecia către o rafinărie maghiară. Datorită limitării infrastructurii rutiere și a dimensiunii echipamentelor, a fost utilizată o schemă de transport multimodal pentru a executa acest proiect, care a fost realizat în comun de echipe la birourile AsstrA din Poznan, Polonia și Budapesta, Ungaria.
![]()
Przemysław Boroński
„Expedițiile de marfă supradimensionate sunt întotdeauna organizate individual, de la caz la caz. În acest proiect, lungimea echipamentului de 25 de metri și lățimea de 4,5 metri nu au reprezentat o provocare specială. Cu toate acestea, greutatea sa de aproape 90 de tone și înălțimea de 5,70 metri au necesitat vehicule speciale pentru transportul acestuia de la locul de încărcare din Echedoros până la cel mai apropiat port din Salonic ", subliniază Przemysław Boroński, șeful departamentului de ridicare grea AsstrA Heavy Lift.
Datorită condițiilor meteorologice favorabile și a eforturilor eficiente ale tuturor participanților la lanțul de aprovizionare, reîncărcarea în port a fost efectuată într-un timp record de sub 3 ore. După finalizarea operațiunilor portuare, nava și-a continuat călătoria prin Bosfor și Dardanele și a ajuns în portul românesc Constanța în termen de 6 zile. Acolo a fost întâlnit de o echipă de specialiști AsstrA care a supravegheat încărcarea echipamentului pe o barjă specială cu o macara.
„Călătoria în amonte nu a fost ușoară. Greutatea încărcăturilor a făcut dificilă manevrarea navei. În loc de șlepurile mari utilizate în mod obișnuit pe Dunăre, am ales în mod special să folosim un tip special de șlep pentru a ne asigura că ne putem respecta programul strict de livrare. Cu o barjă mai mare, am fi riscat întârzieri, întrucât toți transportatorii interni au insistat să nu fie de acord să trateze echipamentul ca altceva decât „marfă parțială”. Soluția alternativă pe care am ales-o a garantat execuția la timp ", adaugă Przemysław Boroński.
După ce a primit o serie de permisiuni și a fost supusă mai multor controale COVID, încărcătura a ajuns la timp în portul Százhalombatta. În conformitate cu programul convenit anterior, specialiștii AsstrA au început imediat pregătirea pentru descărcare împreună cu destinatarul.
![]()
Botond Kovacs-Mate
„Termenul de livrare a fost o provocare pentru noi. Rafinăria a trebuit să suspende parțial unele procese de producție pentru a primi echipamentul, iar orice întârziere ar fi generat costuri enorme. Asta însemna că nu ne putem permite cea mai mică eroare în implementare. Dar, datorită coordonării și pregătirii excelente, am avut succes”, adaugă Botond Kovacs-Mate, Responsabil la Sucursala AsstrA Ungaria și Country Manager.