La 18 aprilie 2019, Parlamentul European a aprobat primul regulament al UE dedicat reducerii emisiilor de CO2 generate de vehiculele industriale, cu o reducere drastică în două etape. Aceste valori sunt contestate de asociația europeană a producătorilor de autovehicule.
Deputații europeni au aprobat, ieri, cu o mare majoritate (474 voturi pentru, 47 împotrivă și 11 abțineri), regulamentul care stabilește pentru prima dată limitele emisiilor de CO2.considerată cauza principală a încălzirii globale, pentru vehiculele industriale. Până în prezent, standardele până la Euro VI se referă doar la particule și oxizi de azot. Dar un studiu realizat de Uniunea Europeană subliniază importanța transportului rutier în emisiile de gaze cu efect de seră: în 2016, cercetarea estimează că vehiculele grele sunt responsabile pentru 27% din emisiile de CO2 generate de transportul rutier și aproape 5% a gazelor cu efect de seră pe teritoriul Uniunii. De asemenea, acest studiu afirmă că, începând cu anul 1990, emisiile de vehicule grele au crescut cu 25%, în principal datorită creșterii traficului rutier de mărfuri, în timp ce se așteaptă ca aceste emisii să crească și mai mult dacă nu se adoptă și nu se aplică noi politici.