Grupul elvețian de companii AsstrA-Associated Traffic AG a transportat cu succes mărfuri grele și în afara gabaritului (OOG) pentru proiectul centralei electrice cu ciclu combinat Navoi 3 din Uzbekistan. Această operațiune logistică complexă marchează o piatră de hotar majoră în transportul de mărfuri grele în Asia Centrală.
Operațiunea a implicat două unități principale de transformare și accesorii aferente, cu o greutate totală de 460 de tone, cu un volum combinat de 1.500 CBM. Marfa a cuprins:
- 168.8 de tone | Dimensiuni: 10,00 m x 3,28 m x 3,93 m
- 290 de tone | Dimensiuni: 9,52 m x 4,01 m x 4,70 m
Transportul mărfii s-a efectuat pe cale rutieră, cu ajutorul remorcilor modulare. Transformatorul de 290 de tone a fost transportat pe remorci cu 28 de axe, iar marfa de 168,8 tone a fost transportată pe remorci cu 20 de axe, toate cu axe directoare.
„Aceasta este cea mai grea piesă de echipament transportată vreodată pe acest coridor specific. Livrarea acestei încărcături pe această rută evidențiază angajamentul nostru de a rezolva provocări logistice complexe. Este un moment de mândrie pentru echipa noastră și o dovadă a capacității noastre în domeniul logisticii de proiect și al transportului pe ape interioare”, a declarat Nikita Kim, Business Development Manager la AsstrA.
Unul dintre avantajele cheie oferite clientului de către AsstrA a fost finalizarea lucrărilor importante de infrastructură de-a lungul traseului dintre Yallama și Navoi, în Uzbekistan. Două poduri au fost consolidate pentru a suporta greutatea mare, ceea ce a reprezentat un aspect critic al procesului de transport. Acest lucru nu numai că a asigurat siguranța și fiabilitatea traseului, dar a și dus la reduceri substanțiale de costuri pentru client.
Încărcătura a parcurs peste 4.500 de kilometri, fiind dirijată prin China către Kazahstan prin Khorgos, înainte de a ajunge la destinația finală la Centrala Electrică cu Ciclu Combinat Navoi 3 din Uzbekistan. Operațiunea a implicat mai multe etape de manipulare, inclusiv încărcarea, reîncărcarea, îmbunătățirea infrastructurii și a podurilor de pe traseu și o coordonare strictă la frontierele internaționale. Întreaga călătorie a necesitat o planificare avansată, echipamente specializate și alinierea reglementărilor transfrontaliere.
Cel mai dificil aspect al transportului a fost asigurarea livrării în siguranță a transformatorului de 290 de tone. Având în vedere greutatea enormă a încărcăturii, greutatea totală a vehiculului de transport a ajuns la aproximativ 450 de tone. Pentru a gestiona o încărcătură atât de grea, a fost utilizată o unitate principală suplimentară. În ciuda acestor provocări, transportul a fost finalizat cu succes, încărcătura fiind livrată intactă și la timp.
Proiectul a necesitat soluții de transport personalizate și expertiză inginerească pentru a depăși constrângerile infrastructurale și a asigura siguranța în fiecare etapă. Experții AsstrA au finalizat cu succes transportul, livrând transformatoarele în condiții de siguranță și securitate.











































































