Przemysław Boroński
Ewa Trochimiuk
În transportul de mărfuri supradimensionate, un segment relativ de nișă al pieței de logistică, succesul necesită cel mai înalt grad de profesionalism. Cererea de servicii de transport supradimensionate afectează foarte mult starea pieței de logistică în ansamblu. La sfârșitul lunii septembrie și începutul lunii octombrie 2021, AsstrA a transportat 2 vagoane feroviare cu o greutate totală de 125 de tone pentru unul dintre principalii clienți ai companiei.
„Expedierea a implicat trei etape: transport rutier, operațiuni la terminal – adică reîncărcarea mărfii de la camioane pe platformele feroviare – și transportul feroviar de la terminalul din Ungaria până la stația de destinație. În prima etapă, am livrat încărcătura la granița ungaro-ucraineană cu remorci specializate pe podul navelor echipate cu sisteme speciale de prindere și suporturi personalizate. După ce vagoanele au fost livrate la granița ungaro-ucraineană, vagoanele au fost reîncărcate și montate pe boghiuri de cale ferată de 1520 mm pregătite anterior. De acolo am putut finaliza transportul pe calea ferată până la destinația finală”, spune Przemysław Boroński, șeful Departamentului de Transport Greu la AsstrA-Associated Traffic AG.
„Pentru noi, acesta a fost un proiect unic care necesita o combinație de expertiză atât în transportul rutier, cât și în cel feroviar. În transportul rutier, numim acest tip de marfă o încărcătură supradimensionată. În transportul feroviar, o numim o încărcătură extraordinară cu un ecartament în exces. Proiectul a fost unic și pentru clientul nostru. Sarcina noastră, pe lângă amenajarea traseului, a fost să transportăm vagoane complete montate anterior pe boghiuri de 1520 mm de la terminalul feroviar de la granița ungaro-ucraineană până. Pentru această expediere din Ungaria către, provocarea noastră cheie a fost să coordonăm eficient transportatorii feroviari locali, precum și serviciile de frontieră și vamale”, subliniază Ewa Trochimiuk, Manager Transport Feroviar la AsstrA.
În cadrul proiectului, experții grupului au fost responsabili cu planificarea și implementarea întregului proces de transport, inclusiv obținerea tuturor autorizațiilor și organizarea tuturor serviciilor de sprijin necesare din partea poliției, administratorilor de rețele electrice, operatorilor de troleibuze etc. Proiectul a implicat o gamă largă de responsabilități, inclusiv aranjarea încărcării inițiale la fabrică, aranjarea reîncărcării la terminalul feroviar, monitorizarea stării mărfii, asigurarea vămuirii, organizarea unor consilii de cale ferată pentru acceptarea pe șine de 1520 mm, supravegherea expedierii pe întreaga rută de transport și și acceptând vagoanele la stația de destinație. Planificarea proiectului a durat 3 luni, iar acesta a fost executat în 15 zile. Datorită experienței și cooperării strânse a echipelor din mai multe sucursale AsstrA, marfa a ajuns în siguranță la destinatarul final cu o zi mai repede decât se aștepta, un rezultat impresionant de care clientul a fost foarte mulțumit.
Author: Aneta Kowalczyk.