Robert Szymanczak
În ultimul deceniu, terminalele de trafic au evoluat activ, în special ca parte a rețelelor de distribuitori. În prima jumătate a anului 2022, capacitatea depozitelor din Polonia va ajunge la 25 mln m², în creștere față de 2,14 mln m² în 2012. Dar boom-ul comerțului electronic cauzat de pandemie a schimbat modul în care mărfurile sunt distribuite și procesate. Operațiunile din depozitele specializate au fost reorganizate pentru a permite ridicarea și ambalarea mai eficiente.
În urmă cu zece ani, majoritatea operațiunilor de logistică erau legate de livrarea mărfurilor către magazine sau alte puncte de distribuție și acopereau doar piața B2B. Odată cu creșterea recentă a comerțului electronic, structurile comerțului tradițional și lanțurilor de aprovizionare s-au schimbat. Furnizorii de logistică au început să proceseze volume semnificative de comenzi mici B2C. Aspectele depozitelor, procesele și tehnologiile, precum și piețele muncii au evoluat pe rând. Unele depozite au devenit mega-centre de distribuție care procesează mii de colete pe zi.
„Noile tehnologii au schimbat rapid modul în care funcționează depozitele. Principalele inovații se referă în principal la robotizare și automatizarea proceselor. Sisteme pick-by-voice, sisteme pick-by-light bazate pe lumină și LED, sisteme pick-by-vision care utilizează realitatea augmentată toate au îmbunătățit eficiența ridicării. Tehnologia de identificare prin radiofrecvență (RFID) a redus timpul de funcționare al depozitului și a eliminat majoritatea erorilor Dronele au schimbat fundamental modul în care sunt livrate pachetele în comerțul electronic și au fost integrate sistemele IT ale furnizorilor de logistică și ale clienților”, spune Robert Szymanczak, Manager de Depozit AsstrA în Blonie.
Noile tehnologii înseamnă și noi provocări. Pentru a răspunde așteptărilor tot mai mari ale clienților de logistică și ale consumatorilor finali, furnizorii de servicii de comerț electronic trebuie să răspundă rapid la erorile care apar. Gestionarea stocurilor este o funcție fundamentală a unui sistem de management al depozitelor (WMS). Cu toate acestea, în cazul comerțului electronic, informațiile despre produse și actualizările stării comenzii ar trebui să fie accesibile în timp real cu o acuratețe precisă.
Pentru a oferi procese de depozitare fiabile și flexibile, depozitele ar trebui să aibă spațiu amenajat corespunzător, adică cu zone de depozitare înalte și mezanin pentru a crește capacitatea și tipurile de unități de stocare (SKU) acceptate.
„Serviciile moderne de depozitare de comerț electronic sunt completate de utilizarea de mesaje SMS, e-mail sau aplicații mobile. Ar trebui să avem în vedere și logistica retururilor. Pe lângă monitorizarea atentă a comenzilor, ar trebui să existe o zonă separată în zona de primire a mărfurilor, să fie rezervate proceselor de gestionare a returnărilor. Analiza continuă ajută la identificarea și, în cele din urmă, la minimizarea cauzelor returnărilor", subliniază Robert Szymanczak.
Depozitul AsstrA din Błonie, Polonia, oferă o gamă largă de servicii de bază, cum ar fi depozitarea, cross-docking-ul și ridicarea mărfurilor generale, precum și servicii suplimentare precum etichetarea, ambalarea și co-ambalarea. Zona de depozitare este complet echipată pentru a răspunde nevoilor clienților care operează în industria comerțului electronic de astăzi.
Author: Kamila Rynkiewicz.