Alexandr Monsh
Conform prevederilor Pachetului de Mobilitate care au intrat recent în vigoare, șoferii vor primi cel puțin salariul minim stabilit în țara în care își desfășoară activitatea. Guvernul Germaniei intenționează să crească salariul minim al țării în 2022 la 12 EUR pe oră. Șoferii își freacă mâinile în așteptare?
În conformitate cu prevederile Legii privind salariul minim din Germania din 2015 -- Mindestlohngesetz, sau MiLoG – salariul minim legal a crescut de la 9,50 EUR la 9,82 EUR pe oră la 1 ianuarie 2022. O altă creștere la 10,45 EUR pe oră este programată pentru iulie a acestui an. În octombrie, guvernul german intenționează să majoreze tariful la 12 euro pe oră.
Aceasta înseamnă că șoferii care efectuează livrări de cabotaj, adică cu încărcare și descărcare integral sau parțial într-o țară, vor primi salarii mai mari. La rândul lor, transportatorii trebuie să planifice costuri mai mari din cauza creșterilor salariale planificate.
Cu toate acestea, astfel de schimbări nu privesc numai Germania. Conform regulilor de delegare ale Pachetului de mobilitate, care au intrat în vigoare în februarie 2022, șoferii vor primi cel puțin salariul minim stabilit în țara în care își desfășoară activitatea.
Pentru comparație, iată ratele aproximative ale salariului minim pe oră în unele țări europene:
Alexandr Monsh, Director de Sucursală al AsstrA-Associated Traffic AG din Magdeburg, explică modul în care noile reglementări salariale pentru șoferi afectează industria de transport și logistică.
Alexandr, va fi o realitate remunerația mai mare pentru șoferii detașați? Sau sunt doar în teorie?
Este greu de spus dacă un șofer detașat la muncă în Germania, de exemplu, va primi cu adevărat salariul minim german. Companiile germane vor acorda cea mai mare atenție plății salariului minim german. Conform legislației germane, transportatorii străini trebuie să plătească șoferilor și o remunerație mai mare atunci când lucrează în Germania, dar vor face acest lucru? Mă îndoiesc de asta.
Ce înseamnă MiLoG pentru companiile de transport non-germane?
Este un risc din ambele părți. Primul risc este ca autoritățile germane de reglementare să verifice dacă un angajator a plătit salariul unui șofer în timp ce acesta a fost în Germania și să emită o amendă dacă nu. Al doilea risc este ca șoferii nemulțumiți să dea în judecată angajatorii care nu respectă noile reglementări. În general, cred că MiLoG nu va determina o scădere a volumului de transport asigurat de transportatorii străini în Germania.
Guvernul german intenționează să ridice salariul minim în țară la 12 euro pe oră în luna octombrie. Sună ambițios.
Sunt sigur că intențiile lor se vor realiza. Munca trebuie compensată în mod echitabil. Mai mult, din cauza lipsei acute de șoferi din ultimii ani, salariile au fost oricum în creștere.
Această lipsă de șoferi a fost grea pentru economia germană?
În fiecare an, în ultimii cinci ani, 50.000 de șoferi se pensionează și 20.000 de noi sunt autorizați. Asta înseamnă că există un deficit anual de 30.000. Acesta este un dezastru pentru o economie în creștere rapidă.
Această problemă pare să afecteze toată Europa.
Da. Fiecare țară face față penuriei în felul său. Germanii recrutează șoferi din Polonia și Republica Cehă. Polonia și Republica Cehă recrutează șoferi din Moldova, Ucraina. Există o reacție în lanț, dar problema de fond rămâne.
Cum vedeți starea generală a industriei de transport și logistică în aceste zile?
Situația nu este foarte optimistă. Din cauza penuriei de șoferi, există și un deficit de vehicule în Germania și în întreaga Uniune Europeană. Companiile se tem să investească în echipamente noi. Adăugați la asta creșterea prețurilor la benzină și vedem că costurile de transport au crescut cu 50% în Germania anul trecut. Acestea sunt fluctuații majore. Industria transporturilor și logisticii se confruntă cu siguranță cu noi provocări.
Author: Anastasiya Sidelnikova.