Izabela Przyborowska
Michał Młynarski
Crearea unui mediu de lucru care să le permită angajaților să-și îmbunătățească competențele este un pas important pe care îl pot face companiile pentru a-i păstra pe cei mai performanti. Un bun sistem intern de recrutare este un factor cheie în dezvoltarea pe termen lung a unei organizații. Îndepărtează așa-numitul „plafon de sticlă” și, cel mai important, permite angajaților să-și continue creșterea profesională în cadrul unei singure companii, chiar dacă planurile lor de carieră se schimbă pe parcurs. Angajații care participă la inițiativele de recrutare internă se pot ridica în ierarhia organizațională a unei companii prin promovare verticală sau își pot schimba sfera atribuțiilor printr-o schimbare orizontală.
„La AsstrA, ne concentrăm pe a-i ajuta pe angajații noștri să se dezvolte și să-și urmeze propriile căi de carieră. Le oferim oportunitatea de a dobândi noi experiențe într-un mediu de lucru care încurajează angajarea pe termen lung. Experiența arată că implementarea unui sistem cuprinzător de formare, precum și schimbările de locuri de muncă pe verticală și orizontală, nu ne ajută doar să păstrăm angajații. De asemenea, ne ajută să îndeplinim obiectivele de recrutare în curs, să îmbunătățim eficiența angajaților și să creștem satisfacția în muncă a oamenilor noștri”, subliniază Izabela Przyborowska, HR Manager AsstrA Polska.
Încurajarea dezvoltării profesionale a angajaților este foarte importantă. Cu sprijinul liderilor, un membru al echipei este mai productiv, motivat și mai încrezător în sine. Ca urmare, el sau ea poate obține rezultate și mai bune și poate face planuri pentru o creștere mai profesională în structura companiei.
„M-am alăturat la AsstrA în 2010 ca expeditor și am rămas în această funcție timp de peste doi ani. Am fost un expeditor destul de decent, dar a trebuit să lupt pentru a reuși. Apoi m-am alăturat a ceea ce se numea Divizia Furnizori, care făcea parte din Divizia de Business Analytics la acea vreme. Aici mi-am găsit cu adevărat chemarea și locul în companie. În sfârșit, am putut să-mi folosesc pe deplin talentele și abilitățile și să reușesc datorită caracteristicilor mele personale, nu în ciuda lor. Acum sunt la AsstrA de peste un deceniu cu viteză maximă înainte în această călătorie de dezvoltare. Rolul, așteptările, cerințele și îndatoririle mele s-au schimbat de-a lungul anilor. Am urmărit cum divizia mea, care a devenit SRM (Supplier Relationship Management) și apoi cel mai recent TSD (Transportation Security Division), a evoluat dintr-o armată de o singură femeie sub forma de neînlocuit a Olgăi Magomedova într-o unitate de 10 persoane cu o creștere mult mai așteptată. Dimensiunea și personalul echipei s-au schimbat și am recrutat mulți dintre membrii acesteia. Unii dintre colegii mei care și-au început călătoria AsstrA sub aripa mea au trecut deja la alte divizii și departamente. Sfera muncii noastre și ceea ce monitorizăm a crescut și a evoluat în conformitate cu cererea pieței și cu dezvoltarea și profilul crescând al companiei. Volumul de muncă a fost uneori colosal, cu ore nebunești și stres enorm, dar am învins pentru că acesta este jobul pentru care am fost făcut”, spune Michał Młynarski, șef Adjunct al Diviziei SRM.
Pentru ca un angajat să rămână cu succes la un angajator pentru o perioadă lungă de timp, cheia este să găsească un rol potrivit care să facă posibil să prospere, să atingă noi obiective și să profite de setul și de trăsăturile sale unice.
„Cariera mea la Asstra a inclus întotdeauna multă varietate. Am început ca stagiar în 2008 și acest rol mi-a oferit o bază bună pentru a continua să mă dezvolt mai târziu. Acest prim job de stagiar mă ajută și astăzi foarte mult. Știu să le ofer colegilor un sprijin optim pentru că am trăit aproape toate situațiile cu care se confruntă în munca lor de zi cu zi. Am intrat într-o nouă fază de carieră în 2016 când s-a format echipa Express Delivery. De atunci, sunt responsabil în comun de gestionarea a mai multor personae. Preluarea conducerii a fost o schimbare majoră care a implicat și multe obstacole. Începând de astăzi, totuși, am reușit să dezvoltăm o mare unitate în cadrul UE. Ne propunem să gestionăm 13.000 de expedieri în acest an și avem obiective ambițioase. În curând vom fi prezenți pe teren în peste 10 țări pentru a fi mai aproape de clienții și transportatorii noștri”, spune Christian Eckstein, șeful Diviziei Express & Partial Load Division in Magdeburg.
Author: Aneta Kowalczyk.