Paweł Iwanow-Kołakowski
De la 1 iulie 2022, Guvernul României a introdus obligația de a înregistra anumite tipuri de bunuri pentru care există un risc ridicat de evaziune fiscală. Informațiile despre expeditorul mărfurilor transportate, destinatarul, tipul, cantitatea, prețul, locul de încărcare și descărcare, mijloacele de transport și codul Unității de Transport Intermodal (ITU) vor fi monitorizate în sistemul național de transport electronic RO.
Obiectivul principal al implementării sistemului este creșterea eficienței veniturilor colectate din impozite și taxe și combaterea comerțului ilegal cu mărfuri. Mărfurile transportate rutier care fac obiectul prezentului regulament includ:
- legume, plante, rădăcini și tuberculi și alimente de la codurile NC 0701 până la 0714;
- fructe comestibile, coaja de citrice sau pepeni galbeni cu nomenclatura NC de la 0801 la 0814;
- băuturi, băuturi alcoolice și oțet care se încadrează la codurile NC 2201 până la 2208;
- sare, sulf, pământ și pietre, gips, var și ciment clasificate la codurile NC 2505 și 2517;
- articole de îmbrăcăminte și accesorii de îmbrăcăminte, tricotate sau croșetate, clasificate la NC 6101 până la 6117;
- confecții si accesorii vestimentare, altele decât cele tricotate sau croșetate, corespunzătoare codurilor KN 6201-6212 si KN 6214-6217;
- încălțăminte, ghetre și articole similare și părți componente ale acestora, corespunzătoare codurilor NC 6401 până la 6405.
Următoarele părți sunt obligate să înregistreze mărfurile în sistemul RO e-transport:
- beneficiarii care achiziționează bunuri sensibile de pe teritoriul unui stat membru al UE și furnizorii care livrează bunurile în interiorul UE;;
- importatorii și exportatorii numiți în declarațiile vamale în cazul operațiunilor de import și export.
- furnizori care efectuează transport intern;
- depozitarii bunurilor care fac obiectul tranzacților intracomunitare in tranzit.
AsstrA monitorizează în permanență reglementările legale în domeniul transportului internațional. România este, alături de Polonia, o altă țară europeană care a introdus un sistem de monitorizare a transportului rutier. Lucrăm doar cu șoferi experimentați și dovediți pentru a evita întârzierile în livrare, penalizările și confiscarea mărfurilor clientului”, spune Paweł Iwanow-Kołakowski, Country Manager Regiunea România.
Author: Kamila Rynkiewicz.