Dmitri Krolov
Anna Smirnova
Raportul Transport Intelligence Global Freight Forwarding 2022 arată că, în 2021, piața globală de expediere a revenit pentru a depăși nivelurile de dinaintea pandemiei. Potrivit constatărilor, piața globală de expediere de marfă a crescut cu 11,2% în 2021 și se estimează că va crește cu 5,7% în 2022. Actorii de pe piață trebuie să ia măsuri decisive pentru a se asigura că sectorul continuă să crească în conformitate cu obiectivele obligatorii ale UE pentru atingerea schimbărilor climatice, neutralitatea până în 2050 și „Strategia Net Zero” a guvernului Britanic.
De câțiva ani, companiile de transport și logistică introduc soluții de transport cu emisii scăzute înainte de a fi impuse reglementări oficiale. Investitorii și alte părți interesate fac apel la aceste companii să își asume responsabilitatea pentru emisiile excesiv de mari de gaze cu efect de seră. Un număr tot mai mare de afaceri mari aleg preferenţial sau chiar exclusiv parteneri logistici care sunt eco-certificați sau care au depozite ecologice.
„Pentru companii precum AsstrA, în acest moment, astfel de inițiative nu se referă doar la mediu, ci și la economie. Creșterea recentă a costurilor cu energie, deficitul de materii prime și dorința de diversificare departe de gazul rusesc au stârnit un interes mai mare pentru soluțiile de mediu în proiectarea depozitelor și a proceselor logistice. Vor fi susținute volume de comerț mai mari și afacerile vor crește pe măsură ce astfel de soluții sunt aplicate în timp. Optimizarea proceselor va ajuta companiile de transport și logistică să gestioneze cererea și să se adapteze eficient la schimbările și dezvoltarea rapidă. De aceea am lansat strategia noastră ESG (Guvernanță de mediu, socială și corporativă) pentru a ghida cadrul de dezvoltare durabilă în AsstrA”, spune Dmitri Krolov, Manager Dezvoltare Durabilă la AsstrA-Associated Traffic AG.
„În lumina legislației anticipate care vizează reducerea emisiilor, industria logistică are mult de lucru. Conform ipotezelor guvernului Regatului Unit, noua țintă va necesita aducerea tuturor emisiilor de gaze cu efect de seră la zero net până în 2050. Dacă acest lucru se va întâmpla cu adevărat, industria logistică trebuie să ia măsuri semnificative pentru a-și reduce impactul negativ asupra mediului în prezent. Restricțiile suplimentare impuse companiilor de transport nu sunt neapărat singurul răspuns. Inițiativele de management intern sunt cheia succesului”, spune Anna Smirnova, șeful AsstrA Industrial Project Logistics în Marea Britanie.
Lanțurile de aprovizionare sunt în centrul atenției. Acestea reprezintă o parte semnificativă a emisiilor de CO2 și a costurilor de operare ale companiilor și sunt foarte susceptibile la riscurile legate de schimbările climatice, cum ar fi dezastrele naturale și creșterea temperaturilor. Atunci când aleg furnizorii de servicii logistice, companiile din mai multe sectoare își regândesc toate criteriile de evaluare, de la modul de transport până la capacitățile de depozitare.
„Abordarea AsstrA cu privire la dezvoltarea durabilă are trei piloni: creșterea durabilă a afacerilor, dezvoltarea și responsabilitatea socială și protecția mediului. Compania își urmărește emisiile de CO2 și are planuri de a minimiza impactul negativ asupra mediului. Ne propunem să reducem amprenta noastră de CO2 cu 25% până în 2025 și cu 50% până în 2030”, adaugă Dmitri Krolov.
Author: Agnieszka Krzepkowska.