Dmitri Krolov
În mediul economic actual, dezvoltarea mobilității electrice rămâne o prioritate. Acest lucru se datorează conștientizării crescânde a consumatorilor asupra mediului, condițiilor naturale și climatice și progreselor tehnologice. Schimbările de pe piața auto prezintă oportunități și provocări pentru o serie de companii.
Să începem cu statisticile
Potrivit Asociației Producătorilor de Automobile Europeni, vânzările Uniunii Europene de vehicule electrice cu baterii au crescut în al doilea trimestru al acestui an, ajungând la 9,9% din totalul înmatriculărilor de mașini de pasageri. Ponderea mașinilor hibride a fost de 8,7%, față de 8,4% în trimestrul doi din 2021, în ciuda scăderii numărului de unități vândute. În aceeași perioadă, numărul de mașini cu motoare pe benzină și diesel a scăzut semnificativ, ajungând la 55,8% din piață.
În aceeași perioadă, numărul vehiculelor electrice cu baterie (BEV) înmatriculate în UE a crescut cu 11,1%. Spania și Franța au raportat creșteri de două cifre ale cotei de piață a BEV de +22,0% și, respectiv, +18,6%. La rândul lor, Italia și Germania au înregistrat pierderi de -19,6% și -0,5%.
Numărul de vehicule electrice hibrid plug-in de pe piață a crescut, în ciuda unei scăderi de două cifre a vânzărilor cu -12,5%. Excepție este Spania (+11,3%).
Vânzările de vehicule hibride electrice în Uniunea Europeană au scăzut cu 2,2% în al doilea trimestru al anului. Cu toate acestea, din cauza scăderii semnificative a vânzărilor de mașini cu motoare tradiționale, ponderea vehiculelor electrice hibride a crescut cu 22,6% în ansamblu. Cele mai mari patru piețe din UE au prezentat rezultate contradictorii. O tendință ascendentă a fost înregistrată în Franța și Spania (+7,2% și, respectiv, +2,7%), în timp ce o tendință descendentă a fost observată în Italia și Germania (-9,3% și -6,5%).
Provocările continuă
Drumurile folosite de vehicule electrice, pe hidrogen sau pe gaz trebuie clasificate ca așa-numite „zone de transport curate”. În multe cazuri, însă, legislația nu a fost încă elaborată pentru a reglementa această problemă.Astăzi, multe bunuri esențiale sunt transportate rutier, iar cererea pentru astfel de servicii continuă să crească. Proprietarii de flote, producătorii de camioane și furnizorii de energie se concentrează din ce în ce mai mult pe decarbonizarea sectorului transportului rutier, chiar și așa, reducerea emisiilor de CO2 rămâne o provocare.
Pentru ca mobilitatea electrică să devină viabilă pe scară largă, tehnologia celulelor de combustie cu hidrogen și competențele aferente lucrătorilor trebuie să se îmbunătățească în această industrie. De asemenea, trebuie introduse soluții de roaming pentru a sprijini infrastructura rețelei stațiilor publice de încărcare.
Sectorul logistic joacă un rol cheie în economia actuală și are un impact semnificativ asupra schimbărilor climatice globale. Pentru a ajuta la protejarea mediului și la reducerea amprentei de carbon a industriei, AsstrA a stabilit o listă de obiective de sustenabilitate de atins până în 2030.
„Industria transporturilor are un impact semnificativ asupra mediului. Ținând cont de nevoile clienților și de Obiectivele de Dezvoltare Durabilă stabilite de ONU, ne străduim să reducem emisiile noastre de CO2 cu 50% până în 2030.” spune Dmitri Krolov, Manager Dezvoltare Durabilă la AsstrA. „Acest obiectiv este strâns integrat cu planurile noastre de dezvoltare economică și socială. Pentru a-l atinge, suntem:
- accentuarea modurilor de transport ecologice,
- utilizarea vehiculelor cu cele mai înalte evaluări ecologice,
- preferarea furnizorilor cu camioane care rulează cu combustibili alternativi,
- implementarea soluțiilor IT care reduc emisiile de CO2 și
- instruirea personalului cu privire la cele mai bune practici pentru protecția mediului.”
Author: Kamila Rynkiewicz.