
Marcin Nagodzinski
În mod tradițional, vârful cumpărăturilor înainte de vacanță are loc în al patrulea trimestru al fiecărui an. Ca răspuns la goana de dinainte de Crăciun, comercianții cu amănuntul își fac rezerve cu mult înainte de sărbători, uneori chiar și vara. În această perioadă aglomerată a anului, industria logistică caută soluții pentru a minimiza efectele comenzilor restante.
Planificarea joacă un rol major în pregătirea adecvată pentru sezonul sărbătorilor. Cererea crescută pentru cumpărături necesită analiza datelor, alocarea corectă a muncii și gestionarea competentă a sarcinii.
„Negociarea așteptărilor privind volumul vânzărilor cu clienții este esențială pentru planificarea lanțului de aprovizionare. Dacă nu cunoaștem planurile contrapărților cu care cooperăm, nu putem oferi cantitatea adecvată de stoc. Atunci când ne pregătim pentru sezonul de vârf, ajută și să avem o bună înțelegere a operațiunilor și a industriei unui client”, subliniază Marcin Nagodzinski, Specialist în Vânzări la AsstrA.
Analiza perioadelor anterioare de vârf de vânzări va ajuta la prognoza și la îndeplinirea comenzilor la scară mare din acest sezon. Cantitatea de bunuri vândute, angajații implicați, spațiul de depozit utilizat, cererea generală și tendințele logistice sunt toți factori care trebuie luați în considerare. De asemenea, merită să pregătiți un plan de răspuns la criză și să aveți un sistem de identificare a blocajelor înainte ca volumul de trafic să crească în perioada sărbătorilor.
„De câțiva ani încoace, am observat o creștere a vânzărilor pe tot parcursul trimestrului al patrulea, nu doar în luna decembrie. Acest lucru se datorează conștientizării tot mai mari a consumatorilor cu privire la disponibilitatea bunurilor și a dezvoltării rapide a comerțului electronic. În plus, pandemia, invazia asupra Ucrainei și inflația rampantă contribuie la prelungirea timpilor de livrare. Clienții sunt la curent cu schimbările, așa că fac achiziții de sărbători în avans", adaugă Marcin Nagodzinski.
Analiza AsstrA a traficului de mărfuri intra-european din ultimii trei ani arată în medie cu 4,3% mai multe comenzi de transport efectuate în a doua parte a anului față de prima. Al treilea trimestru este deci crucial atunci când vine vorba de finalizarea comenzilor. Al patrulea trimestru se situează cu mult peste precedentele trei în ceea ce privește volumul de comenzi în industriile de modă și frumusețe, ambalaje și materiale de construcție.
Author: Kamila Rynkiewicz.