Anna Smirnova
2022 a fost un an foarte special și diferit în multe feluri și, în acest comunicat de presă, Anna Smirnova, șeful AIPL AsstrA UK, face un rezumat al anului în domeniul logisticii.
O încercare de a rezuma fenomenul observat din ultimul an eludează abordarea standard. La începutul anului 2022, COVID-19 și consecințele sale economice și societale au continuat să reprezinte o amenințare critică pentru lume. Dacă nu era suficient, situația geopolitică mondială s-a schimbat în februarie și sancțiunile impuse unui mare exportator de petrol și gaze au dus prețurile la combustibil și mai mari... și era abia februarie. Dar să trecem în revistă un pas la un moment dat.
Ianuarie
Privind retrospectiv, se poate spune că ianuarie a fost foarte calm. Toată lumea era pregătită să facă față consecințelor realității post-pandemice. 2022 a început într-un mediu de care ne amintim bine. COVID-19 și închiderea a numeroase porturi și fabrici, ducând la o încetinire a fluxului de mărfuri în întreaga lume și la creșterea cererii consumatorilor. Întârzierile și creșterea costurilor nu au devenit o surpriză pentru nimeni. Gravitatea situației devenea evidentă în urma cozilor lungi de la granița cu Belarus. Peste 40 de ore în Koroszczyna și până la 65 de ore în Bobrowniki - atât timp au trebuit să aștepte șoferii de camion pentru a intra în zona vecinului de est al Belarusului.
Februarie
24 februarie 2022. Dacă pandemia a paralizat lanțul global de aprovizionare, acțiunile militare din Ucraina l-au pus în genunchi. Dincolo de incertitudine, a creat bariere pe piață, perturbând circulația mărfurilor, cum ar fi piesele auto, petrolul și cerealele.
Martie
Lanțul de aprovizionare este în haos, iar situația se înrăutățește. Depozitele de transport aerian de marfă de pe Aeroportul Shanghai Pudong sunt blocate ca urmare a protocoalelor stricte de testare Covid-19 impuse celui mai mare oraș din China în urma unui focar local. În portul orașului, Shanghai-Ningbo, peste 120 de nave containere sunt blocate în așteptare. În Shenzhen, un important centru de producție din sudul țării, costurile de transport au crescut cu 300 la sută din cauza stocului de comenzi și a lipsei de șoferi ca urmare a introducerii unor restricții similare legate de Covid-19. Porturile majore din întreaga lume, care înainte funcționau ca un ceasornic, sunt acum afectate de întârzieri, navele de containere stând la coadă zile întregi în unele dintre cele mai grave congestionări înregistrate vreodată. Lista continuă.
Aprilie
Rutele de zbor sunt aruncate în haos odată cu închiderea spațiului aerian rusesc. UE a impus sancțiuni fără precedent împotriva Rusiei și invers.
Mai
Sky-high refining margins for diesel and gasoline in Europe and the United States, driven by a cutoff in Russian supply, has sent prices for some types of physical crude oil to all-time records.
June
We keep calm and carry on - it’s only hallway through the year.
In June Northwest European ports such as Rotterdam, Bremerhaven, Hamburg, and Antwerp were witnessing unprecedented yard density and port congestion levels. Further, global vessel schedules continue to be disrupted, causing vessels to arrive at the ports outside official schedules and thus making berthing plans challenging to manage.
July
Logistics headaches to intensify as water levels along crucial shipping artery the River Rhine continue to fall amid hot, dry weather in northwestern Europe.
August
Port strikes in the UK. Some 2,000 staff at the Felixstowe Port, Britain's biggest container port, walked out for an 8-day strike, as they demanded better pay in the face of Britain's soaring cost-of-living crisis. Electricity prices increased by 64.2% in the UK.
September
Skyrocketing inflation. For the world of logistics this means that warehouses are filling up with stock that businesses are unable to sell and subsequently replace with new produce. This in turn results in containers imbalance at ports and terminals across Europe, resulting in high detention and demurrage costs and slowed down operations at the same time.
October
Europe’s largest onshore intermodal logistics terminal opened in Fényeslitke. Europe’s largest and most modern green concept land-based intermodal terminal has been built in record time, with a private investment of more than HUF 40 billion, in Fényeslitke, in the immediate vicinity of the Hungarian-Ukrainian border.
November
Manufacturing disruption in the UK: Forward delivery electricity prices in the UK are up over 500% Y-o-Y, with prices increasing 64.2% in August alone. The UK heads into winter in the most uncertain energy supply predicament in Europe. While the effects of this are uncertain, it is possible there will be interruptions to manufacturing in the UK over the winter, reducing road freight volumes.
December
We’ve reached December with its joyful Festivities laced with snowfalls, subzero temperatures and multiple industrial actions.
This year has given us most difficult trials but also confirmed our belief that there is always a positive solution to be found. No matter how difficult it may seem. Thank you to the entire AsstrA team for support during these 12 months and I look forward to many more.
Author: Aneta Kowalczyk.