Stimate vizitator al site-ului,
V-ați oprit din completarea unei unei oferte pentru pariuri și ați părăsit pagina. Vă invitam să participați la un sondaj anonim, care ne va permite să îmbunătățim site-ul.

Cât de practică este completarea unei solicitări online?

Foarte simplu

Destul de simplu

Normal

Mai degrabă dificil

Foarte dificil

Vă bucurați de confortul navigării pe site?

0%
AsstrA
Posturi vacante Portalul furnizorului
  • +40 31 620 1578
    București
    • București
    • Varşovia
    • Zürich
  • office@asstra.ro
    • United Kingdom
    • USA
    • International
    • Deutschland
    • España
    • France
    • Italia
    • Lietuva
    • Magyarország
    • Polska
    • Suomi
    • Türkiye
    • Azərbaycan
    • Česká republika
    • България
    • Казахстан
    • Узбекистан
    • Україна
    • 中国-中文
    • საქართველოს
AsstrA
  • ASSTRA
    • Despre companie
      • Broșură
      • Istorie, misiune și viziune
      • Asigurarea calității
      • Certificate și asociații
      • Dezvoltare sustenabilă
      Beneficii ale colaborării
      AsstrA în cifre
      Feedback-ul Clientului
      Soluții IT
      • Schimbul electronic de date
      Centru de presă
      • Newsletter COVID-19
      • AsstrA videoclipuri
      • Expoziții internaționale
      • AsstrA stiri
      • Ultimele proiecte
      Сarieră
      • Oportunități de carieră
      • Stagiu
  • TRANSPORT SI SERVICII
    • Rutier
      Transport aerian
      Transport maritim
      • Servicii de marfă în porturi
      Intermodal
      Feroviar
      • Livrare de la ușă la ușă
      • Service la terminalele feroviare
      • Trenuri de mare viteză pentru containere
      Grupaj
      • Depunere încrucișată și depozitare completăm
      • Curierat la bord
      • Livrarea rapidă a incărcăturii
      Importer/Exporter of record, DDP
      Consultanță
      Logistica proiectului
      Servicii de depozitare
      Asigurare
      Servicii personalizate
  • SOLUȚII PER INDUSTRIE
    • Automotive
      Agricultura
      Băuturi
      Modă
      Frumuseţe
      Utilaje
      Oţel
      Alimente
      Transport de producție
      Retail
      Tutun
      Transportul de uz casnic
      Materialelor de construcție
      FMCG
      Aparate farmaceutice
      Chimicale
      Industria petrolului și a gazelor
      Celuloză și hârtie
      Alte industrii
  • CARGO SPECIAL
    • Bunuri de valoare
      Livrarea cu autotransportoare
      Ouă de incubație
      Mărfuri lichide
      Încărcături în vrac
      Transporturi agabaritice
      Fructe, legume, măsline
      Pelete de lemn şi de cherestea
      Animale vii
      Transport frigorific
      Cacao și boabe de cacao
      Marfuri periculoase (ADR)
      Alcool
      Anvelope
  • CLIENȚI
    • Portalul Furnizorilor
      Interzicerea mișcării
      Plăţile
      Carduri de combustibil
      EPI
      AsstrA Visibility
      Notificări privind încărcătura
  • CONTACT
    • Departamentul de marketing
      Birourile AsstrA
      Contactați un expert în domeniu
      Departament de Resurse Umane
      Etica de afaceri
  • СARIERĂ
    • Сarieră
      Oportunități de carieră
      Departament de Resurse Umane
      Stagiu
  • ASSTRA
    • AsstrA în cifre
    • Beneficii ale colaborării
    • Сarieră
      • Oportunități de carieră
      • Stagiu
    • Centru de presă
      • AsstrA stiri
      • Newsletter COVID-19
      • AsstrA videoclipuri
      • Expoziții internaționale
      • Ultimele proiecte
    • Despre companie
      • Asigurarea calității
      • Broșură
      • Certificate și Asociații
      • Dezvoltare sustenabilă
      • Istorie, misiune și viziune
    • Feedback-ul Clientului
    • Soluții IT
      • Schimbul Electronic de Date
  • Transport si Servicii
    • Transport aerian
    • Consultanță
    • Intermodal
    • Servicii personalizate
    • Transport maritim
      • Servicii de marfă în porturi
    • Asigurare
    • Feroviar
      • Livrare de la ușă la ușă
      • Service la terminalele feroviare
      • Trenuri de mare viteză pentru containere
    • Logistica proiectului
    • Rutier
    • Importer/Exporter of record, DDP
    • Grupaj
      • Curierat la bord
      • Depunere încrucișată și depozitare completăm
      • Livrarea rapidă a incărcăturii
    • Servicii de depozitare
  • Soluții per industrie
    • Agricultura
    • Alimente
    • Aparate farmaceutice
    • Automotive
    • Băuturi
    • Celuloză și hârtie
    • Chimicale
    • FMCG
    • Frumuseţe
    • Materialelor de construcție
    • Modă
    • Produse din industria petrolului și a gazelor
    • Oţel
    • Retail
    • Transport de producție
    • Transportul de uz casnic
    • Tutun
    • Utilaje
    • Alte industrii
  • Cargo special
    • Alcool
    • Animale vii
    • Anvelope
    • Bunuri de valoare
    • Cacao și boabe de cacao
    • Fructe, legume, măsline
    • Încărcături în vrac
    • Livrarea cu autotransportoare
    • Mărfuri lichide
    • Marfuri periculoase (ADR)
    • Ouă de incubație
    • Transport frigorific
    • Transporturi agabaritice
    • Transportul de pelete de lemn şi de cherestea
  • Clienți
    • Portalul Furnizorilor
    • Carduri de combustibil
    • EPI
    • Interzicerea mișcării
    • Plăţile
    • AsstrA Visibility
    • Notificări privind încărcătura
  • Contact
    • Birourile AsstrA
    • Contactați un expert în domeniu
    • Departament de Resurse Umane
    • Departamentul de marketing
    • Etica de afaceri
  • Trimiteți o solicitare de transport chiar acum
+

REALIZEAZĂ O CERERE DE TRANSPORT

Încărcăturile în volum de la 1 palet și / sau mai mari de 500 kg sunt acceptate pentru transport. Pentru transportul mărfurilor cu o greutate mai mică de 500 kg, utilizați serviciile de transport LTL sau transportul aerian de mărfuri. Compania AsstrA nu efectuează expedieri de bunuri personale.

*Vă rugăm să rețineți că AsstrA-Associated Traffic AG nu lucrează cu persoane fizice și întreprinzători individuali.
Servicii aditionale
Canalul comunicarii
Cost
  • ASSTRA
  • Centru de presă
  • AsstrA stiri
  • Prezentare Generală a pieței de logistică pentru S2 2022

Prezentare Generală a pieței de logistică pentru S2 2022

Section AsstrA stiri   Date 25.01.2023  
Prezentare Generală a pieței de logistică pentru S2 2022

În ultimele luni, actorii lanțului de aprovizionare au fost nevoiți să se confrunte cu o gamă largă de probleme juridice, de mediu, politice și sociale. Divizia de analiză a AsstrA împărtășește care dintre aceste probleme au avut un impact cheie asupra pieței de logistică în a doua jumătate a anului 2022.

Prețurile de transport cresc

În fiecare an, activitatea logistică atinge vârfuri în trimestrul IV. În acest timp, numărul comenzilor de transport și prețurile pentru îndeplinirea acestora cresc. În 2022, creșterea costurilor la combustibil, lipsa de șoferi și invazia Ucrainei de către Rusia au contribuit și mai mult la creșterea tarifelor. În sezonul aglomerat dinainte de vacanță, disponibilitatea serviciilor de transport scade și ea. În 2022, totuși, TIMOCOM a înregistrat o tendință opusă, producția europeană redusă ducând la o capacitate disponibilă mai mare și la mai puține blocaje.

În al doilea trimestru al anului 2022, tarifele medii de transport au crescut cu peste 45% față de primul trimestru și au rămas la același nivel în trimestrul al treilea. După cum era prevăzut, în trimestrul al patrulea a existat o creștere de 3% față de trimestrul al doilea.

În al treilea trimestru al anului 2022, tarifele contractuale au atins 129,7 puncte indice, o creștere de 5,4 puncte față de trimestrul precedent și o creștere de 19,6 puncte față de anul precedent. Ratele spot au fost de 142,6 puncte, o creștere de 6,0 puncte față de trimestrul precedent și 26,4 puncte față de anul precedent.

O scădere a comerțului și a producției la începutul anului 2023 poate duce la o ușoară reducere a tarifelor de transport. Cu toate acestea, această scădere poate fi compensată de modificările prețurilor la combustibili din cauza extinderii embargoului UE asupra importurilor de produse petroliere din Rusia. Interdicția va intra în vigoare pe 5 februarie 2023. De asemenea, este dificil de prezis cât de mult va crește inflația.

Criză economică în Europa

În septembrie, sectorul de producție a cunoscut o scădere economică, cu o scădere suplimentară a cererii și o presiune crescută asupra prețurilor. Indicele managerilor de achiziții din zona euro (PMI) al S&P Global a scăzut la 48,4 de la 49,6 în august, indicând o scădere a producției în zona euro.

La sfârșitul celui de-al treilea trimestru, cele mai mari două economii ale UE, Franța și Germania, au observat o deteriorare bruscă a capacității de producție. PMI ale țărilor au fost la cele mai scăzute niveluri de la începutul crizei Covid-19 în prima jumătate a anului 2020.

Numărul de comenzi noi a scăzut și în septembrie. Dificultățile din lanțul de aprovizionare au perturbat procesele de producție, iar lucrările în curs au scăzut din cauza cererii globale mai scăzute. Costurile ridicate ale energiei electrice au cauzat opriri ocazionale în sectorul de producție.

În noiembrie, indicele PMI a urcat la 47,8 de la 47,3 din octombrie, care a fost cel mai scăzut nivel din ultimele 23 de luni, după patru luni anterioare de scăderi consecutive ale producției, indicând, potrivit PMI, o probabilitate mai mare ca zona euro să pătrundă în recesiune. În plus, criza energetică din Europa, care afectează în special sectorul de producție, exacerbează declinul economic.

În al patrulea trimestru, creșterea prețurilor la energie a afectat costurile afacerilor. Companiile europene au redus sau au oprit total producția, de exemplu în industria sticlei în Franța, industria siderurgică în Spania și sectorul îngrășămintelor din Polonia. Amenințarea insolvenței corporative este în creștere.

Conform Barometrului Comerțului cu Servicii al Organizației Mondiale a Comerțului din 22 decembrie 2022, comerțul cu servicii a scăzut în trimestrul al patrulea și este de așteptat să rămână slab la începutul lui 2023. Indicele Barometrului pentru octombrie a scăzut la 98,3 , care este ușor sub nivelul de bază de100 și semnificativ sub nivelul anterior de 105,5 când a fost lansat ultima dată în iunie. Serviciile financiare (cu un indice de 107,8) au fost cele mai rezistente la încetinirea economiei globale. Indicii pentru transportul aerian de pasageri (105,2) și serviciile de informare și comunicații (103,2) sunt peste tendința descendentă. Cea mai mare scădere a fost înregistrată în serviciile de construcții, transportul de containere și PMI cu indici de 92,9, 92,8 și, respectiv, 91,1.

Scăderea cifrei de afaceri comerciale între UE, Ucraina și CSI

În al treilea trimestru al anului 2022, volumul transportului rutier de mărfuri din Uniunea Europeană către CSI a scăzut cu 1% față de al doilea trimestru și cu 16% față de 2021. Exporturile UE de mărfuri către Rusia au scăzut cu 26% trimestrial. În schimb, exporturile către Belarus au crescut cu 3% față de trimestru, în timp ce exporturile către Ucraina au crescut cu 21%. Fluxul de mărfuri din Europa către Kazahstan a scăzut cu 8% și către Uzbekistan cu 4%.

Importurile de mărfuri din țările CSI către Europa au scăzut cu 1% față de trimestru și cu 38% față de importul anual. De la un trimestru la altul, importurile din Rusia au scăzut cu 65% comparativ cu trimestrul anterior, Belarus cu 71%, Ucraina cu 26% și Kazahstan cu 63%, în timp ce importurile din Uzbekistan au crescut cu 31%.

Comerțul redus între UE și Rusia și Belarus a eliberat capacitate pe aceste rute, care pot fi folosite pentru mai multe transporturi către Uzbekistan, Kazahstan și Ucraina.

Inflația încă ridicată

Inflația constant ridicată pune presiune asupra costurilor de transport. În noiembrie 2022, rata anuală a inflației în zona euro era de 10,1%, față de 10,6% în octombrie. Cu un an mai devreme, această cifră era de 4,9%. Rata inflației a încetinit ușor în ultimele luni ale anului 2022, dar rămâne la cele mai ridicate niveluri din ultimii 10 ani.

Cele mai mari rate anuale au fost înregistrate în Ungaria (23,1%), Letonia (21,7%), Estonia și Lituania (21,4% fiecare), Republica Cehă (17,2%) și Polonia (16,1%).

În zona euro, în noiembrie, prețurile la energie au crescut cu (+34,9% față de +41,5% în octombrie), la alimente, alcool și tutun (+13,6% față de +13,1% în octombrie), la produse manufacturate neenergetice (+ 6,1%, la fel ca luna precedentă), și servicii (+4,2%, în scădere de la +4,3% în octombrie).

Creșterea prețurilor la motorină

Potrivit Comitetului Național al Drumurilor Franceze (CNR), prețul mediu al motorinei în Europa a fost de 1,94 euro pe litru în trimestrul IV 2022. Prețurile au rămas aceleași față de trimestrul al treilea din 2022, dar au crescut cu 60% față de trimestrul al patrulea din 2021.

Pe 3 decembrie, Consiliul UE a stabilit prețul maxim pentru petrolul rusesc la 60 de dolari pe baril. Restricția a intrat în vigoare pe 5 decembrie odată cu embargo-ul asupra livrărilor de petrol rusești către țările UE.

Mecanismul de limitare a prețurilor va fi revizuit o dată la două luni, începând cu mijlocul lunii ianuarie 2023. Limita va fi stabilită cu cel puțin 5% sub prețul mediu de piață al petrolului și produselor petroliere rusești. O interdicție similară a fost impusă de țările G7 (Marea Britanie, Germania, Italia, Canada, Franța, Japonia și Statele Unite) și Australia.

Condițiile actuale de pe piața petrolului vor duce probabil la creșterea prețurilor la carburanți începând cu al doilea trimestru al anului 2023. Cu toate acestea, creșterea poate avea loc în primul trimestru al anului 2023 și poate duce la creșterea costurilor de transport.

O lipsă dramatică de șoferi

Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) a publicat un raport privind deficitul de șoferi din întreaga lume (https://www.iru.org/resources/iru-library/driver-shortage-report-2022-country).

Lipsa de șoferi de camioane și autobuze în Europa este aproape într-un punct de criză. Cererea de transport este în creștere și există puțin interes în rândul tinerilor pentru această profesie. Se așteaptă ca până în 2026 numărul de locuri de muncă deschise pentru șoferii de camion să crească cu peste 60%, deoarece companiile de logistică se luptă să găsească transportatori.

Author: Kamila Rynkiewicz.

Publicații populare

Rail Freight with AsstrA

Rail Freight with AsstrA

Date 01.10.21   Section AsstrA stiri
AsstrA își extinde poziția pe piața logistică

AsstrA își extinde poziția pe piața logistică

Date 09.08.21   Section AsstrA stiri
AsstrA: Împreună pe același drum

AsstrA: Împreună pe același drum

Date 20.07.21   Section AsstrA stiri
© 1995-2023   AsstrA-Associated Traffic AG   |  Incoterms  |  Glosar  |  Ghid de logistică  |  Politica de confidentialitate  |  Cookies Policy  |  Privacy Policy AsstrA Track&Trace Visibility  |  General conditions of providing transportation services to customers  |  FAQ
București, România, East City Tower, B-dul Basarabia nr. 256G, Sector 3
Evaluare ★★★★★ bazat recenzii 16 clienți.