
Elena Firsova

Tobias Sopalla
Rolul Turciei ca țară de tranzit și potențial centru logistic eurasiatic de importanță semnificativă a crescut recent.
„Nu este o perioadă ușoară în logistica turcească. Cutremurul a provocat daune pe scară largă infrastructurii logistice critice. Porturile, aeroporturile și autostrăzile cheie au fost afectate. Transportul cu camioane a încetat aproape în totalitate din cauza drumurilor inutilizabile. În plus, întreruperile de curent au perturbat producția industrială, au cauzat întârzieri semnificative de livrare și au creat blocaje serioase în lanțul de aprovizionare”, spune Elena Firsova, Director de Sucursală Istanbul la AsstrA-Associated Traffic AG.
Cutremurul a afectat și porturi din sud-estul Turciei. Cele mai mari pagube au fost înregistrate în portul Iskenderun, care este un hub pentru industria grea și unul dintre cele două noduri principale de containere de pe coasta de sud-est a Turciei.
„Nu există nicio îndoială că cutremurul va afecta economia Turciei, iar impactul asupra lanțurilor industriale și de aprovizionare din Turcia poate avea un impact negativ asupra prețului petrolului și poate exacerba inflația care deja furibundă a țării. În acest moment, liniile de transport maritim care deservesc regiunile Mediteranei și Mării Negre au început deja să redirecționeze transporturile către Iskenderun și să reproiecteze lanțurile de aprovizionare turcești”, subliniază Tobias Sopalla, COO al Departamentului de Logistică Ocean la AsstrA-Associated Traffic AG.
O altă provocare majoră a lanțului global de aprovizionare este penuria de materii prime cauzată de cutremur. Daunele cauzate de cutremur la multe fabrici și depozite au dus la pierderea stocurilor și a materiilor prime.
„Situația din regiune este dificilă pe mai multe planuri. Urmărim cu atenție povestea cutremurului și vom răspunde nevoilor clienților noștri”, adaugă Elena Firsova.
Author: Aneta Kowalczyk.