Mark Risenberg
De la invadarea Ucrainei de către Rusia, actorii lanțului de aprovizionare din fiecare țară au fost nevoiți să se adapteze la noile realități. Pentru anumite tipuri de mărfuri, fluxurile de tranzit pot fi redirecționate către zone inaccesibile. Pentru alte tipuri, modelele de livrare trebuie să fie complet revizuite.
Cele mai perturbate fluxuri de marfă – și cele mai importante la nivel global – rămân cele legate de cerealele ucrainene. Din cauza blocadei portului Odessa, nu mai este sigur să se bazeze pe sisteme de livrare multimodale cu transport de cereale pe coasta ucraineană a Mării Negre și apoi reîncărcare pe nave maritime.
Reprezentanții unui număr de țări, asociații și organizații non-guvernamentale lucrează împreună de mai multe luni pentru a găsi o soluție internațională la această problemă.
La sfârșitul anului 2022, autoritățile ucrainene au lansat Cereale din Ucraina, un efort alimentar umanitar. Cu sprijinul agențiilor guvernamentale, ONG-urilor și companiilor private, cerealele ucrainene vor fi livrate în țările africane, ai căror locuitori au mare nevoie de grâu. Sistemele alternative de transport sunt luate în considerare pentru cumpărătorii comerciali din alte părți ale lumii.
„AsstrA-Associated Traffic AG monitorizează îndeaproape situația din Ucraina. Din prima zi a invaziei, echipa noastră de specialiști a reconfigurat cu sârguință căile comerciale pentru a se asigura că mărfurile clienților noștri sunt livrate. Setul nostru cuprinzător de instrumente logistice include o soluție pentru sisteme alternative de livrare a cerealelor”, spune Mark Risenberg, Manager de Soluții Integrate la AsstrA. „Transportul multimodal cu transportatorii de cereale din Ucraina și transbordarea ulterioară către navele din porturile baltice rămâne cea mai bună abordare”.
Pe lângă livrările prin transport specializat, schemele multimodale sunt posibile prin portul Varna din Bulgaria și - în funcție de adecvarea pentru o anumită rută comercială - porturile maritime din Istanbul, Rotterdam sau Koper cu reîncărcare într-un terminal de vrac din Polonia.
Pentru comercianți, echipa AsstrA a dezvoltat o schemă de livrare a mărfurilor folosind propriul depozit al companiei din Blonie, Polonia.
„Fiecare dintre opțiunile de expediere pe care le oferim are atât beneficii, cât și nuanțe care sunt importante de luat în considerare atunci când planificați transporturile. Adoptăm o abordare individuală pentru a îndeplini cerințele unice care vin cu fiecare solicitare a clientului”, rezumă Mark Risenberg.
Author: Anastasiya Onoshko.