Vladislav Lagun
Marina Syroezhkina
Automatizarea proceselor și utilizarea roboților au fost de mult timp standardizate în fabricile industriale. Datorită delegării digitale a sarcinilor de rutină, muncitorii agricoli și din fabrici au fost scutiți de sarcini inutile, iar resursele umane în general sunt destinate unor sarcini mai importante care necesită creativitate. După câteva decenii de utilizare activă, automatizarea a câștigat popularitate în mediul de afaceri.
În acest articol, Vladislav Lagun, Chief Commercial Officer la AsstrA-Associated Traffic AG, și Marina Syroezhkina, Director al Departamentului de Tehnologia Informației AsstrA, vor împărtăși modul în care companiile cresc productivitatea și îmbunătățesc procesele de lucru prin automatizare și roboți.
În afacerile internaționale în aceste zile, cred că observăm o tendință a companiilor care vorbesc între ele de la o mașină la alta, cu multe date schimbate. În mod tradițional, oamenii s-au ocupat de acest tip de comunicare.
Acum, logistica este o industrie foarte internațională care va rămâne ceea ce numim o „afacere cu oameni”. Aici mediul se schimbă atât de repede încât o mașină pur și simplu nu poate înlocui un om. Sunt prea mulți factori și procese complexe implicate. Creierul uman este singurul lucru care poate procesa eficient toate aceste lucruri simultan.
Acesta este motivul cheie pentru care Grupul AsstrA a luat o decizie strategică de a continua să ne gândim la noi ca o „afacere cu oameni”. Mesajul nostru include chiar și „Logistică cu Atingere Umană”, care evidențiază atenția personală pe care o acordăm – și este observată de – clienți.
Astăzi, societatea poate profita de infrastructura digitală în multe feluri. Echipa AsstrA consideră că abordarea „Logistică cu Atingere Umană” poate fi sporită de soluții digitale pentru a oferi clienților valoare adăugată. Acum, acest principiu se reflectă în mai multe inițiative digitale la AsstrA.
Să vorbim despre EDI
Electronic Data Interchange (EDI) este schimbul computer-la-computer de documente comerciale într-un format electronic standard între partenerii de afaceri.
În 2022, AsstrA a finalizat 8.200 de comenzi EDI, cu 5% mai mult decât în 2021.
Principalele avantaje ale EDI includ:
În primul rând, mai puține greșeli manuale. Este posibil ca astfel de greșeli să nu fie obișnuite, dar pot apărea atunci când oamenii sunt implicați – în special cu informații repetitive cu care lucrează mulți oameni diferiți.
În al doilea rând, mai puțin timp de comunicare cu partenerii lanțului de aprovizionare înseamnă mai mult timp pentru a interacționa cu clienții. Profesioniștii pot lucra mai eficient și își pot dedica timpul activităților cu valoare mai mare decât urmărirea micilor detalii pe care un computer le gestionează mai bine.
În al treilea rând, soluțiile EDI creează date despre lanțul de aprovizionare care pot fi analizate pentru a identifica potențiale îmbunătățiri ale procesului sau economii de costuri. Dacă big data este aurul de astăzi, după cum se spune, atunci sistemele EDI sunt mine de aur.
Analytics este în tendințe, machine learning conduce
AsstrA folosește inteligența artificială, instrumente și tehnici de machine learning în lucrul cu o anumită comunicare structurată. Pentru clienți, oferă beneficiul procesării mai rapide din partea AsstrA. Când primim o comandă de transport prin e-mail de la un anumit client, suntem capabili să transformăm informațiile din e-mail într-un formular de comandă de transport deja complet sau aproape complet în sistemul nostru de management al transportului, în loc să facem această sarcină manual.
Pentru transportatori, AsstrA utilizează, de asemenea, elemente ale tehnologiei de învățare automată pentru a procesa sistematic facturile. Acest lucru permite reducerea timpului de procesare a facturilor și, în cele din urmă, ajută la accelerarea plății pentru serviciile de transport. Transportatorii sunt compensați mai rapid pentru serviciile furnizate, deoarece AsstrA nu are întârzieri legate de primirea facturilor, trimiterea acestora între birouri și introducerea lor în sisteme.
Ce este cu RPA?
Automatizarea proceselor robotizate (RPA) este optimizarea proceselor de afaceri folosind automatizarea robotică. RPA este folosit în situațiile în care este imposibil să se implementeze automatizarea completă.
Un robot este un script care este programat pentru a îndeplini un anumit set de sarcini. În același timp, acțiunile unui robot le înlocuiesc complet pe cele ale unei persoane care altfel ar îndeplini sarcina.
În AsstrA-Associated Traffic AG, expeditorii de marfă sunt principalii clienți interni ai echipei IT atunci când vine vorba de implementarea RPA. Automatizarea proceselor robotizate a fost introdusă în departamentul operațional prin transferul de date între diferite sisteme.
În 2022, algoritmul RPA a citit 2000 de e-mailuri primite, cu 1% mai mult decât în 2021
Beneficii pentru parteneri: Portalul Transportatorilor
De la soluțiile digitale interne, să trecem la Carriers Portal, o aplicație web la fel de importantă, folosită de echipa AsstrA pentru a interacționa cu transportatorii.
75 dintre cei mai fideli operatori ai AsstrA folosesc aplicația în mod regulat. Acolo avem tablouri de bord cu încărcături de ceea ce numim „marfă gratuită” sau expedieri care nu au transportatori prealocați. Toți transportatorii noștri aprobați pot examina și accepta orice ar dori să ia. În medie, listăm o medie de 160 de încărcări pe săptămână.
Aceasta este o sursă excelentă pentru afaceri suplimentare pentru transportatori. Vizitarea zilnică a tabloului de bord AsstrA poate crea venituri suplimentare pentru ei.
Un avantaj suplimentar al sistemului pentru transportatorii participanți este că aceștia pot vedea toate informațiile relevante despre lucrul cu AsstrA într-un singur loc: contracte, tarife convenite, acord de capacitate etc. Transportatorii potențiali pot folosi, de asemenea, portalul pentru a deveni un transportator aprobat.
Dacă un transportator își conectează sistemul telematic utilizat în camioanele sale, locația acestor camioane poate fi urmărită în sistem. Aceste date despre locație pot fi partajate clienților, astfel încât toate părțile beneficiază de avantaje. Clientul are întotdeauna vizibilitate asupra încărcăturii sale în tranzit, actualizări privind respectarea programului și timpii de încărcare planificați. Printr-o conexiune EDI, toate aceste informații pot fi accesibile online sau pot merge direct la sistemul propriu al unei companii, fără autentificări suplimentare, pentru a oferi o bună vizibilitate a întregului lanț de aprovizionare.
În cazul în care camionul nu este echipat cu balize GPS, există o altă soluție, aplicația mobilă AsstrA Track&Trace, care poate fi instalată pe telefonul șoferului și va transmite locația clientului în timpul comenzii.
Author: Anastasiya Onoshko.