Ramilya Akhmetova
Ruta Internațională de Transport Transcaspică (TITR) sau Coridorul Mijlociu străbate China, Kazahstan, Marea Caspică, Azerbaidjan și Georgia. În fiecare an, pe această rută sunt transportate până la 10 milioane de tone de marfă, inclusiv 200 de mii de containere destinate Europei. Acest volum este remarcabil având în vedere infrastructura disponibilă de-a lungul traseului.
Ruta Internațională de Transport Trans-Caspică a fost creată în 1996 pentru a accelera transportul între țările din jurul Mării Caspice și China.
Imediat după lansarea coridorului de transport, au existat o serie de probleme legate de drumurile și căile ferate învechite, precum și lipsa vehiculelor și echipamentelor tehnice pentru transbordarea la punctele de trecere a frontierei, care au dus în cele din urmă la o capacitate de trafic scăzută. De-a lungul timpului însă, țările din regiune au acordat mai multă atenție dezvoltării și îmbunătățirii infrastructurii, precum și construirii de rute de transport suplimentare.
În prezent, Coridorul Internațional de Transport Transcaspic este una dintre rutele cheie utilizate în Inițiativa Belt and Road. Are un rol important în dezvoltarea economică a Chinei și reprezintă o mare parte din traficul de mărfuri din regiune. Statele caspice lucrează intens pentru a îmbunătăți infrastructura, pentru a construi noduri și zone de liber schimb și pentru a crea „porturi ale viitorului” pentru a atrage tranzitul chinez.
Locația geografică avantajoasă a Kazahstanului în raport cu TITR reprezintă un argument puternic pentru investiții în continuare în coridorul de transport al regiunii. La nivelul Guvernului Kazahstanului, a fost stabilită o prioritate pentru atragerea de investiții în dezvoltarea Coridorului Internațional de Transport Transcaspic. Acest lucru va avea un impact economic pozitiv asupra țărilor din Asia Centrală.
O serie de „obstacole” actuale pe această rută vor fi abordate pentru a îmbunătăți timpul de livrare. Pentru țările TITR, îmbunătățirea capacităților de infrastructură este o prioritate de top și va contribui la asigurarea unei lucrări eficiente, de înaltă calitate și bine coordonate pe parcursul întregului proces logistic.
„AsstrA-Associated Traffic AG consideră această rută ca fiind importantă din punct de vedere strategic pentru furnizarea de soluții logistice eficiente clienților din Turcia, Europa, China și Kazahstan. În prezent, o alternativă la transportul rutier din Turcia în Kazahstan este transportul feroviar. Termenul de livrare este mai lung, dar tarifele sunt destul de favorabile. În cazul mărfurilor grele sau când planificați livrarea cu 3-4 luni în avans, există o oportunitate profitabilă de a livra mărfuri din Turcia, Georgia sau Azerbaidjan în Kazahstan cu costuri de 1,5 sau chiar de 2 ori mai mici.
Avem relații bune de lucru cu furnizorii cheie de servicii TITR și continuăm să obținem condiții mai favorabile pentru clienții noștri pe măsură ce trece timpul. Având în vedere restricțiile și sancțiunile internaționale actuale, Coridorul de Transport Internațional Trans-Caspic este o soluție excelentă atât pentru expeditori, cât și pentru destinatar”, spune Ramilya Akhmetova, Director de Sucursală la AsstrA-Associated Traffic AG din Kazahstan.
Author: Malika Arzuyeva.