Tobias Sopalla
Christian Feddersen
Evenimentele din Marea Roșie au un impact profund asupra lanțurilor globale de aprovizionare. Situația, care a luat amploare în ultimele trei luni, introduce provocări și perturbări sporite pe rutele maritime din regiune.
Pe măsură ce situația evoluează, navigatorii care își desfășoară activitatea în Marea Roșie se confruntă cu un risc sporit. Politicile agresive ale Mișcării Houthi, care vizează în special navele care se îndreaptă spre Israel sau care sunt afiliate la acțiuni israeliene, au obligat navele comerciale să se abată în jurul Capului African. Această redirecționare adaugă aproximativ 10 zile la călătoria tipică dinspre Asia spre Europa, remodelând dinamica pieței de transport maritim de containere.
Evenimentele au determinat o schimbare notabilă în dinamica industriei, necesitând un tonaj suplimentar pentru a satisface cererile în evoluție. Traficurile Asia-Europa, în special, necesită cel puțin două, iar în unele cazuri trei nave, pentru a menține un serviciu săptămânal care să navigheze în jurul Capului Bunei Speranțe.
În ciuda eforturilor de a aborda aceste provocări, trecerea în siguranță prin Marea Roșie rămâne evazivă, ceea ce determină navele de containere să mențină rute mai lungi în viitorul apropiat. Această deplasare prelungită a rezolvat în mod eficient criza pentru comerț, oferind o măsură de stabilitate într-un mediu incert.
"În octombrie, ratele Asia-Europa erau de aproximativ 1.000 de dolari/feu. Acum, acestea s-au stabilit în jurul valorii de 4.000 de dolari, atenuând incertitudinile din cadrul comerțului. În timp ce această creștere a costurilor de logistică poate avea un impact asupra mărfurilor cu costuri mai mici și marje mai reduse, mărfurile de calitate superioară sunt mai bine poziționate pentru a absorbi aceste cheltuieli suplimentare", a declarat Tobias Sopalla, Chief Operations Officer Ocean Logistics la AsstrA-Associated Traffic AG.
Din cauza evoluției imprevizibile a situației, securizarea lanțurilor de aprovizionare globale și maritime reprezintă un obiectiv primordial.
"Având în vedere perturbările anticipate ale lanțului de aprovizionare, companiile de logistică sunt îndemnate să implementeze în mod proactiv strategii de reziliență. Aceste măsuri cruciale au ca scop fortificarea întreprinderilor în fața unor potențiale perturbări și asigurarea bunei funcționări a lanțurilor de aprovizionare, atât globale, cât și maritime. Elementele-cheie ale acestor strategii implică îmbunătățirea vizibilității, diversificarea canalelor de aprovizionare și de distribuție, promovarea agilității și flexibilității proceselor operaționale și cultivarea colaborării între părțile interesate", adaugă Christian Feddersen, Deputy COO OL pentru Achiziții și TL la AsstrA.
Author: Aneta Kowalczyk.