Reflector asupra Rutei Internaționale de Transport Trans-Caspice
În urma evenimentelor din ultimii doi ani, care au implicat situația geopolitică instabilă din Europa de Est și Orientul Mijlociu, nevoia de rute alternative de transport de marfă între Asia și Europa a devenit extrem de urgentă pentru companiile de logistică care încearcă să își mențină pozițiile pe piață.
Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică (TITR), care leagă China, Kazahstan, Azerbaidjan, Georgia, Turcia și Europa, se confruntă cu o creștere semnificativă a traficului de marfă. Căile Ferate din Kazahstan au dezvăluit că numai în prima jumătate a anului 2023, volumul de mărfuri transportate de-a lungul acestei rute a ajuns la 1,3 milioane de tone, o creștere uimitoare de 77,2% față de perioada corespunzătoare din 2022. În primele trei trimestre ale anului 2023, un total de 2 milioane de tone de mărfuri au fost transportate de-a lungul TITR, o creștere de 88% față de perioada corespunzătoare din 2022, potrivit presei kazahe.
UE susține și promovează investițiile destinate TITR
În iunie 2023, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (EBRD) a realizat un studiu, finanțat de Comisia Europeană, privind modalitățile de îmbunătățire a legăturilor de transport durabile și a investițiilor în Kazahstan, Kârgâzstan, Tadjikistan, Turkmenistan și Uzbekistan. Studiul, care face parte din strategia Global Gateway a UE, a recomandat 33 de investiții în infrastructură și șapte măsuri de conectivitate flexibile, cum ar fi înființarea unei instituții de gestionare a coridoarelor, digitalizarea documentelor de transport și coordonarea stabilirii tarifelor. Aceste măsuri ar spori eficiența și atractivitatea legăturilor de transport în Asia Centrală.
Abordarea AsstrA centrată pe client: Soluții de Transport pe Traseul Trans-Caspic
AsstrA-Associated Traffic AG observă, de asemenea, o nevoie tot mai mare a clienților de alternative la rutele convenționale. În acest sens, Ruta Trans-Caspică prezintă un interes deosebit pentru transporturile din Europa către Asia Centrală. Astfel, experții companiei au implementat un proiect de livrare a mărfurilor din Finlanda în Kazahstan. Traseul a fost realizat prin Turcia, apoi prin Caucaz, a inclus treceri cu feribotul de la Helsinki la Tallinn și de la Baku la Aktau, iar în cele din urmă a parcurs 8.500 km. Datorită rețelei extinse de birouri și partenerilor de încredere ai AsstrA, marfa a fost livrată la destinația finală în cel mai scurt timp posibil.
"Ca răspuns la nevoile clientului, am dezvoltat o rută din Finlanda către Kazahstan, luând în considerare restricțiile de sancționare care exclud tranzitul prin teritoriul rusesc. Le sunt recunoscător colegilor noștri de la AsstrA Turcia, care sunt responsabili pentru crearea și operarea acestei rute, asigurând satisfacția clienților și succesul operațional", a declarat Risto Eskelinen, Șeful Departamentului IPL Finlanda.
Author: Eliza Dzikowska.